חברת נורסטאר החזקות אינק דיווחה לבורסה על מהלך אסטרטגי משמעותי שעשוי לשנות את פני הקבוצה ואת מבנה ההחזקות שלה. מועצת המנהלים של החברה התכנסה ביום העשירי ביוני 2026 וקיבלה החלטה רשמית להזמין ולבחון הצעות למכירת חלק מההחזקות של נורסטאר בחברת הבת, ג'י סיטי בע"מ, לידיו של משקיע אסטרטגי. נכון להיום, נורסטאר מחזיקה בשיעור שליטה מובהק של 54.3% ממניותיה של ג'י סיטי, הנחשבת לאחת החברות הבולטות בישראל ובעולם בתחום הנדל"ן המניב המסחרי.

המטרה המרכזית העומדת בבסיס המהלך היא לדלל את החזקותיה של נורסטאר, כך שג'י סיטי תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה. למהלך זה יש משמעות חוקית ועסקית עמוקה הנובעת ישירות מהוראות החוק לקידום התחרותיות ולצמצום הריכוזיות שנחקק בישראל בשנת 2013. הפיכתה של ג'י סיטי לחברה שאין בה בעל שליטה מובהק תאפשר לה להיות מוגדרת כ"חברת שכבה ראשונה" על פי חוק זה. הגדרה משפטית זו אינה רק עניין טכני, אלא מהלך שנועד להסיר מגבלות מבניות כבדות ולהעניק לחברה חופש פעולה רחב בהרבה בשוק ההון. להערכת הנהלת החברה, שינוי הסטטוס לחברת שכבה ראשונה יספק לג'י סיטי את היכולת להציף ערך פיננסי רב עבור כלל בעלי המניות שלה, ובתוכם כמובן גם נורסטאר עצמה.

אחד היתרונות המרכזיים שייווצרו בעקבות המהלך המתוכנן הוא האפשרות החוקית להנפיק חברות בת של ג'י סיטי, צעד עסקי שנמנע או הוגבל בצורה משמעותית עד כה בשל חוק הריכוזיות, האוסר על בניית פירמידות וריבוי שכבות של חברות ציבוריות. מעבר לאפשרויות ההנפקה החדשות, מכירת המניות למשקיע אסטרטגי צפויה לחזק באופן ניכר את מבנה ההון של נורסטאר, להזרים אליה נזילות ולהגדיל את הגמישות הפיננסית והאסטרטגית שלה להתמודדות עם אתגרים ולפיתוח עסקיה העתידיים.

בנורסטאר מבקשים לשמור על יציבות במניית החברה ומודיעים באופן מפורש בהודעתם כי אין בכוונתם להפיץ או למכור את מניות ג'י סיטי במסגרת המסחר השוטף בבורסה בתל אביב. מכירת בלוק מניות כה גדול לשוק הפתוח עלולה ליצור לחץ היצעים שלילי ולהוביל לירידת ערך, ולכן המיקוד הוא במציאת שותף אסטרטגי או גוף מוסדי שירכוש את המניות בעסקה מוסדרת מחוץ למסכי הבורסה. לשם ניהול וביצוע התהליך המורכב הזה, בחרה החברה לשכור את שירותיה המקצועיים של חברת דיסקונט קפיטל חיתום בע"מ, אשר תלווה את מהלך איתור המשקיעים ובחינת ההצעות השונות שיגיעו לשולחן.

עם זאת, בחברה בוחרים לסייג ולהדגיש כי התהליך נמצא כעת בשלביו ההתחלתיים ביותר. הדיווח, שעליו חתומים סגן יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה חיים כצמן, יחד עם חשב החברה גיל קוטלר, מבהיר כי מדובר בבחינה ראשונית בלבד. הנהלת נורסטאר מציינת כי אין כל ודאות מוחלטת שהצעד האסטרטגי אכן יבשיל לכדי עסקה סופית או לפעולה משפטית מחייבת. הוצאתו לפועל של מהלך מורכב מסוג זה תלויה במגוון רחב של מכלול שיקולים, שחלקם הגדול נוגע לגורמים חיצוניים שאינם נמצאים בשליטתה הישירה של החברה, כגון מצב שוקי ההון והאשראי, סביבת הריבית הגלובלית והנכונות של משקיעים רלוונטיים להיכנס להשקעה בעת הנוכחית. כל הצעה פוטנציאלית שתתקבל תיבחן בקפידה רבה על כל רבדיה, תוך ניתוח ההשפעות התאגידיות והאסטרטגיות שיהיו לה על קבוצת נורסטאר כולה, כאשר החברה אינה מחויבת בשום שלב לקבל הצעה כלשהי אם לא תמצא אותה מתאימה לאינטרסים ארוכי הטווח שלה. התפתחות זו פותחת צוהר לשינוי משמעותי במפת השליטה של אחת מקבוצות הנדל"ן הבולטות בישראל, והשוק המקומי עוקב כעת בדריכות אחר המשך המהלכים שיקבעו את עתידה המבני והפיננסי של ג'י סיטי.