שותפות האנרגיה ניו-מד אנרג'י (NewMed Energy), המוכרת היטב לקהילת ההון המקומית והבינלאומית, היא גוף האנרגיה הגדול, הוותיק והמנוסה ביותר הפועל כיום בישראל בתחומי חיפושי הנפט והגז הטבעי. לאורך שני העשורים האחרונות ניצבה השותפות, המוחזקת בשיעור של 45% ממאגר הענק לוויתן ו-30% בשדה הגז הקפריסאי אפרודיטה, במרכזם של תגליות הגז המקומיות ההיסטוריות ששינו את פני המשק, כולל תמר, לוויתן, תנין וכריש. עבור סוחרים בשוק ההון, ניו-מד נחשבת לאחד הנכסים הפיננסיים הנזילים והאטרקטיביים ביותר בסקטור התשתיות, בשל היותה זרוע תזרימית חזקה המאופיינת בחוזי ייצוא קשיחים ארוכי טווח למדינות האזור כגון מצרים וירדן. תנודות במחירה של יחידת השתתפות זו משקפות באופן מסורתי לא רק את השינויים במחירי הסחורות והאנרגיה בעולם, אלא גם את הסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים במזרח התיכון, מה שהופך כל פרסום של דוחות כספיים או עדכון תחזיות מצד השותפות לאירוע מאקרו-כלכלי בעל השפעה ישירה על מדדי הבורסה המובילים בתל אביב.

הדוחות הכספיים שפרסמה השותפות לרבעון הראשון של שנת 2026 מציגים תמונה מורכבת המשלבת פגיעה תפעולית קצרת טווח לצד שדרוג פונדמנטלי של הפוטנציאל העסקי להמשך השנה. במהלך הרבעון הראשון, בעקבות פריצת מבצע "שאגת הארי" ובהתאם להנחיות שר האנרגיה וגורמי הביטחון, הושבתה לחלוטין פעילות הפקת הגז והקונדנסט ממאגר לוויתן למשך כ-33 ימים רצופים. השבתה זו הובילה לירידה משמעותית בהיקפי המכירות, אשר הסתכמו ברבעון ב-1.9 BCM בלבד בהשוואה ל-2.9 BCM ברבעון המקביל אשתקד, ולוותה בירידה זמנית במחיר הממוצע ליחידת חום שעמד על 5.19 דולר. כתוצאה מכך, הכנסות השותפות לרבעון הראשון צנחו ל-164 מיליון דולר לעומת 288 מיליון דולר בתקופה המקבילה, והרווח הנקי הרשמי נשחק כמעט לחלוטין והסתכם ב-0.1 מיליון דולר בלבד, לעומת רווח של 116.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו הושפעה באופן ישיר גם ממחיקה חד-פעמית של כלל עלויות הרישיון והקידוח היבש Krum בבולגריה, אשר הופחתו במלואן בסכום כולל של כ-74.4 מיליון דולר; בנטרול מחיקה זו, הרווח המתואם של השותפות עמד על כ-74.4 מיליון דולר.
למרות הנתונים הרבעוניים המכבידים, הנהלת ניו-מד אנרג'י סיפקה לשוק עדכון תחזיות חיובי ואגרסיבי להמשך שנת 2026, אשר מעורר עניין רב בקרב אנליסטים וסוחרים. השותפות מעריכה כעת כי סך ההכנסות השנתיות ממאגר לוויתן יעלו בכ-13% ויסתכמו ב-2.88 מיליארד דולר, המהווים תוספת של כ-330 מיליון דולר בהשוואה לתחזית המוקדמת שפורסמה בתחילת השנה. העדכון כלפי מעלה מבוסס על הזינוק החד במחיר חבית נפט מסוג ברנט, אשר צפוי לנוע השנה סביב רמות של 90 עד 100 דולר לחבית, בניגוד למחיר של 63 דולר בלבד שעליו התבסס המודל המקורי. בנוסף, השותפות דיווחה על השלמתו המוצלחת של פרויקט הצינור השלישי מלוויתן לאסדה, אשר הסתיים בחיסכון פיננסי משמעותי של 90 מיליון דולר והביא להגדלת כושר ההפקה היומי של המאגר ב-11% מעבר להערכות, לרמה של 1.53 BCF ליום; שדרוג זה מעלה את יכולת ההפקה השנתית ל-15.8 BCM, מה שצפוי להגדיל את המכירות בפועל החל מהרבעון השלישי של השנה וטרם שוקלל בתחזיות ההכנסות הנוכחיות.
במקביל לביצועים התפעוליים, השותפות ממשיכה לשמור על מדיניות חלוקת רווחים עקבית והודיעה על חלוקת רווחים נוספת בסך של 60 מיליון דולר, בהמשך למהלכים ברבעונים הקודמים. בזירה הניהולית, החברה נערכת לחילופי גברי בצמרת כאשר ניב סרנה, בעל ניסיון עשיר של מעל שני עשורים בניהול אסטרטגי ובפיתוח עסקי בסקטור האנרגיה והגז, ייכנס לתפקיד יו"ר הדירקטוריון ב-1 ביוני 2026, במקומו של גבי לסט שסיים את כהונתו. הצעדים הללו, יחד עם החתימה האחרונה על מזכר ההבנות למכירת מלוא כמויות הגז ממאגר אפרודיטה למצרים, מחזקים את מעמדה האסטרטגית של השותפות באזור. מנכ"ל השותפות, יוסי אבו, התייחס למגמות הללו בציינו כי "המציאות האזורית מביאה לביקושי שיא לגז טבעי מאזור המזרח התיכון, ולהתעניינות גלובאלית בגז הישראלי, מעבר לכל מה שידענו בעבר". השותפות תציג את הנתונים המלאים ותענה לשאלות פעילי השוק במסגרת שני מפגשי וובינר מקוונים למשקיעים שיערכו היום, בצהרי ה-19 במאי 2026.