יום המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת ובתנודתיות ניכרת, תוך חישוב סיכונים מחדש מצד המשקיעים לאור נתוני מאקרו והתפתחויות גלובליות. מניתוח נתוני הסיום המשתקפים במסכים עולה כי מדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות עם עלייה קלה של 0.03% לרמה של 51,863.04 נקודות, בעוד שמדד ה-S&P 500 רשם נסיגה של 0.12% לרמה של 7,349.08 נקודות. במקביל, מדד הנאסדק 100 בלט לחיוב עם התחזקות של 0.63% ל-29,403.93 נקודות. מדד התנודתיות, ה-VIX, רשם עלייה של 2.52% לרמה של 19.10, נתון המשקף דריכות מסוימת בשווקים נוכח האירועים. בשוק אגרות החוב, התשואה על אגרות החוב של ממשלת ארצות הברית לעשר שנים רשמה ירידה של 0.14% והתייצבה על 4.394%. בשוק המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין ירד בשיעור של 1.09% ונסחר סביב 59,291 דולר.

בגזרת המאקרו, המשקיעים ריכזו תשומת לב לפרסום מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית, המהווה סמן מרכזי עבור הבנק המרכזי האמריקאי לבחינת סביבת האינפלציה. מדד הליבה עלה ב-0.3% בחישוב חודשי וב-3.4% בחישוב שנתי, נתונים שתאמו את התחזיות המוקדמות אך עדיין מצויים מעל יעד האינפלציה ארוך הטווח של 2%. המדד הכללי עלה ב-4.1% בחישוב שנתי, הנתון הגבוה ביותר מאז שלהי שנת 2023. במקביל, נתוני הצמיחה עודכנו כלפי מעלה, כאשר התוצר המקומי הגולמי לרבעון הראשון הצביע על התרחבות של 2.1%, לעומת הערכה קודמת של 1.6%. נתונים אלו, יחד עם ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לרמה של 215 אלף, מצביעים על כלכלה עמידה שעשויה לתמוך בהמשך קיומה של סביבת ריבית גבוהה לאורך זמן.

בזירת הסחורות, נרשמה התעוררות מחודשת במחירי האנרגיה אשר השפיעה על סנטימנט המסחר הכולל. החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט רשמו עלייה של 2.36% למחיר של 75.61 דולר לחבית. עלייה זו התרחשה בניגוד למגמת הירידה של הימים הקודמים, והיא מיוחסת לדיווחים ביטחוניים על פגיעה באוניית משא במצרי הורמוז על ידי טיל. אירוע זה מהווה אתגר להסכמות המדיניות האחרונות שנחתמו מול איראן ועלול להוביל לשיבושים מחודשים בשרשראות האספקה הימיות באזור. התפתחויות אלו מזכירות לשווקים כי פרמיית הסיכון הגיאופוליטית עדיין מהווה גורם משמעותי, ומקשות על התייצבות מוחלטת בציפיות האינפלציה העולמיות הנובעות ממחירי התובלה והדלק.

ברמת החברות, מגזר הטכנולוגיה ריכז עניין רב בעקבות דוחות כספיים והודעות אסטרטגיות. חברת מיקרון בלטה עם עלייה חדה של כ-15% בעקבות דוחות רבעוניים חזקים ותחזיות עתידיות שעלו על ציפיות השוק. הנהלת החברה דיווחה על ביקוש מוגבר לרכיבי זיכרון מצד שרתי בינה מלאכותית ומרכזי נתונים, והציגה שולי רווח תפעולי גבוהים במיוחד של 81%. מגמה חיובית זו הקרינה על חברות נוספות בסקטור, כאשר קוואלקום הוסיפה כ-4% לערכה לאחר שסיפקה תחזיות מכירות ארוכות טווח אופטימיות לתחום מרכזי הנתונים. מנגד, חברת אפל הכבידה על המגמה הכללית עם נסיגה של 6.5% בשערי מנייתה. ירידה זו נרשמה על רקע החלטת החברה להעלות את מחירי מוצרי הקצה שלה, הכוללים מחשבים ניידים וטאבלטים. עליית המחירים נועדה לפצות על עלויות הייצור הגואות, שנוצרו עקב מחסור גלובלי משמעותי ברכיבי זיכרון ואחסון המשפיע על התעשייה כולה. באשר למניית בלקברי, אשר רשמה עלייה חדה של 18%, אין ברשותי כעת מידע מדויק לגבי הגורם הספציפי למהלך זה. בהיעדר נתונים מאומתים והחלטיים המסבירים את סיבת העלייה מתוך מקורות המידע הזמינים, איני יכול לספק הסבר עובדתי מלא לזינוק במניה זו.