בורסת תל אביב צפויה לפתוח את יום המסחר בנטייה חיובית, המסתמכת על תנאי רקע ירוקים מעבר לים ועל מומנטום מקומי שהחל להתייצב. נכון לשעה זו, ה-FV מראה פלוס 0.43%, ופער ארביטראז' חיובי של 0.1% צפוי לספק דחיפה נוספת. הפתיחה המסומנת כעת בצבע הירוק מגיעה לאחר שביום המסחר הקודם הפגינו המדדים המובילים יכולת התאוששות יפה והתרחקו מטריטוריית התיקון השלילית; מדד ת"א-35 טיפס ב-0.16% וננעל ברמה של 4150 נקודות, ומדד הבנקים תרם לעוצמה הכללית עם עלייה של 0.59%. במרכז העניינים שליוו את המסחר בלט הזינוק האדיר של סקטור הביומד, ובמיוחד מניית פלסאנמור שקפצה במאות אחוזים בעקבות עסקת ענק בארה"ב. התנהלות המדדים אמש, ששמרו על טריטוריה חיובית לאורך רוב היום, מלמדת על כך שחלק ניכר מהמשקיעים כבר מתחילים לעכל את המציאות החדשה ולנצל את ההזדמנויות שנוצרו ברמות המחירים הנוכחיות.

הסנטימנט העולמי מספק אף הוא רוח גבית חשובה לשוק המקומי הבוקר. מדדי אסיה רושמים היום התאוששות דרמטית: מדד הקוספי הקוריאני זינק בכ-5% ומדד הניקיי היפני טיפס בכ-4%, מהלכים שתיקנו את הצלילות החדות שנרשמו בימים הקודמים בענף השבבים והטכנולוגיה, וזאת על רקע תחזיות עסקיות חזקות שפרסמה יצרנית שבבי זיכרון בארה"ב. במקביל, גם החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים עליות נאות, כאשר החוזים על מדד הנאסד"ק מזנקים ב-1.68% והחוזים על ה-S&P 500 מטפסים ב-0.5%, מה שמעיד על כך שהחששות מהתנפצות "בועת הבינה המלאכותית" נרגעו לפי שעה. העליות הללו מגיעות לאחר סגירה מעורבת בניו יורק אמש, שבה מניות השבבים עדיין סבלו מלחצים קלים. בנוסף לאלו, ירידת מחירי הנפט מסוג ברנט ב-1.37% לרמה של 72.86 דולר לחבית משפיעה לחיוב על ציפיות האינפלציה העולמיות, והתשואות על אגרות החוב האמריקאיות נמצאות במגמת ירידה – שני גורמים התומכים באטרקטיביות של שוקי המניות.
עם זאת, הבוקר לא חף מרעשי רקע ואתגרים שמזכירים למשקיעים כי אי הוודאות עדיין קיימת. בראש ובראשונה, הדולר מתחזק הבוקר קלות מול השקל ורושם עליה של 0.06% לרמה של 2.9791, תוך שהוא מאותת שסביבת הסיכון המקומית עדיין דורשת זהירות מבחינת מוסדיים ומשקיעים זרים. הלחץ על השקל נובע בין השאר מהמתיחות הביטחונית והגיאופוליטית שמתבטאת גם בהחלטת הסנאט האמריקאי לדחות הצעה להגבלת סמכויות הנשיא טראמפ מול איראן, ובהצהרות ואיומים מחודשים של משמרות המהפכה כלפי כלי שיט במצר הורמוז, למרות ההסכם. בנוסף, ידיעות קשות על מותו של עובד קבלן של משרד הביטחון בעזה, לצד הצהרות נשיא ארה"ב על השפעתו בבלימת התערבות טורקית בלחימה, משמרות את החרדה הביטחונית ברמה גבוהה.
בהתחשב בכל הגורמים הללו, נראה כי השוק המקומי בדרכו ליום מסחר חיובי בבסיסו. הפתיחה הירוקה המשתקפת ב-FV ובפער הארביטראז', יחד עם הגל החיובי האדיר ששוטף את השווקים באסיה וצפוי להגיע לוול סטריט, צפויים לדחוף את המדדים המקומיים כלפי מעלה. ההתאוששות בסקטורים השונים שהחלה אתמול סביר שתמשך, אם כי התנודתיות צפויה להישאר נוכחת בשל החדשות הביטחוניות השוטפות. בסיכום הדברים, פתיחת המסחר היום מסתמנת כחיובית למדי, וספק רב אם המדדים יחצו את קו האפס כלפי מטה לאורך רוב שעות המסחר, כשהמשקיעים יתמקדו כעת בנתוני המאקרו המרכזיים – בראשם מדד ה-Core PCE בארה"ב – שיתפרסמו היום ויכתיבו את כיוון הריביות הגלובלי.