בורסת תל אביב צפויה לפתוח את יום המסחר במגמה תנודתית ועצבנית, בהמשך ישיר לאווירה שאפיינה את אחוזת בית ביום המסחר הקודם. נכון לשעה זו, ה-FV עומד על פלוס 0.18%, ומגובה בפער ארביטראז' חיובי של 0.89% מצד המניות הדואליות שאמור לספק רוח גבית בפתיחה. עם זאת, למרות נתוני הפתיחה החיוביים על הנייר, השילוב של המפולת הבוקר במניות השבבים באסיה, החולשה בחוזים העתידיים בוול סטריט והמתיחות הגיאופוליטית המקומית, מאותת כי פנינו ליום מסחר הפכפך במיוחד. סביר להניח כי המדדים יתקשו לשמר מומנטום חיובי לאורך זמן וייטו להתנהל בירידות שערים ככל שיחלוף היום.

אתמול ננעל המסחר המקומי במגמה מעורבת לאחר יום הפכפך. מדד ת"א-35 חצה את קו האפס אינספור פעמים עד שסיים בעלייה זעירה של 0.09%, בעוד שמדד הבנקים רשם עלייה קלה של 0.12%. הבשורה השלילית הגיעה ממדד ת"א-90, שצנח ב-1.36% ונכנס רשמית לטריטוריה של תיקון, המשקפת נסיגה של מעל 10% משיאו האחרון, כל זאת במחזור מסחר ער שהסתכם בכ-4.94 מיליארד שקל. במרכז תשומת הלב עמדה מניית טאואר, שזינקה ב-3.00% ועשתה היסטוריה כשחצתה שווי שוק של 100 מיליארד שקל ועקפה את בנק לאומי, שבוע בלבד לאחר שעקפה את בנק הפועלים. מדובר בסגירת מעגל היסטורית מול הבנקים שהצילו את החברה בעבר. בזמן שמניית בנק לאומי עלתה אתמול ב-2.92%, פועלים והבינלאומי נחלשו. סקטור הצריכה בלט לשלילה עם צניחה של 2.3% בהובלת רשתות השיווק, ואילו מדד הביומד זכה לרוח גבית בעקבות זינוק של 14% במניית אינטרקיור על רקע גיוס הון מוצלח.

בגזרת המאקרו המקומית, הנתונים ממשיכים לספק קרקע פורייה להורדת ריבית. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי הפתיע לטובה עם ירידה של 0.3%, מה שמותיר את קצב האינפלציה השנתי על רמה יציבה של 1.9%. נתון זה, בשילוב ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח, מחזק את ההערכות להפחתת ריבית ביולי. חרף זאת, השקל ממשיך לאבד גובה, והדולר רושם הבוקר עלייה של 0.48% לרמה של 2.9817 שקלים. במקביל, שוק הקריפטו שומר על יציבות יחסית, כאשר הביטקוין נסחר סביב 63.9K דולר.

התמונה מעבר לים מספקת הבוקר משקולת כבדה על השווקים. המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.29%, אך מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב-0.41% וב-0.19% בהתאמה. הלחץ התרכז בסקטור הטכנולוגיה, כאשר אלפאבית איבדה מעל 5% בעקבות עזיבת בכירים בחטיבת הבינה המלאכותית לחברות מתחרות, ופלנטיר צללה ב-7% לאחר ביטול חוזה עם סוכנות מודיעין צרפתית. המגמה השלילית הזו שוטפת הבוקר את בורסות אסיה, שסובלות מגל מימושים אגרסיבי במניות השבבים. מדד הקוספי בדרום קוריאה צונח ב-4.69% ומדד הניקיי היפני משיל 1.03%. החוזים העתידיים בארצות הברית מצביעים על המשך הלחץ, כאשר החוזים על הנאסד"ק יורדים ב-0.96%, ה-S&P 500 יורד ב-0.49% והדאו ג'ונס מאבד 0.04%.

הרקע הגיאופוליטי ממשיך לייצר תנודתיות גבוהה. מחירי הנפט צנחו בעקבות התקדמות השיחות בשווייץ וההחלטה האמריקאית להסיר זמנית את הסנקציות על נפט איראני ל-60 יום, והבוקר נפט מסוג ברנט ממשיך לרדת ב-0.32% ונסחר סביב 77.27 דולר לחבית. בזירה הביטחונית המקומית נרשמת דריכות שיא; לאחרונה סוכל ניסיון חדירה חריג של אופנוע ים מירדן למפרץ אילת, אירוע שבוחן את ערנות מערכות ההגנה. במקביל, הצהרת ההנהגה הישראלית כי צה"ל ימשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון גררה תגובה מהירה מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר כי יבדוק את העניין והוסיף כי הוא "פותר בעיות במהירות, כולל ביבי". חילופי הדברים הללו, בשילוב הלחץ הגלובלי על סקטור הטכנולוגיה והתחזקות הדולר, מעיבים על הסנטימנט. למרות שפער הארביטראז' החיובי יעניק תמיכה טכנית ברגעי הפתיחה, סבך האתגרים הביטחוניים והמאקרו-כלכליים צפוי לנווט את המשקיעים להתנהלות זהירה, מה שככל הנראה יוביל ליום מסחר תנודתי שיינעל בטריטוריה האדומה.