ג׳י סיטי, הידועה בעברה בשם גזית גלוב, ניצבת בפני נקודת מפנה משמעותית המהדהדת בשוק ההון המקומי. חברת נורסטאר, המשמשת כחברת ההחזקות המרכזית של חיים כצמן ומחזיקה כיום ב-54.3% ממניות ג׳י סיטי, הודיעה על החלטת דירקטוריון לבחון מכירת נתח משמעותי ממניותיה למשקיע אסטרטגי. המהלך, המקודם בליווי של דיסקונט קפיטל חיתום, נועד להוביל לירידת אחזקותיה של נורסטאר לרמה של פחות מ-25% מהון המניות של ג׳י סיטי, צעד שישנה מהותית את יחסי הכוחות בחברה.

המשמעות הפיננסית של שינוי המבנה היא רחבה וטומנת בחובה פוטנציאל להצפת ערך משמעותית. ג׳י סיטי נסחרת כיום בשווי שוק של כ-1.9 מיליארד שקל, נתון המהווה הערכה של כמחצית מההון העצמי של החברה, מצב המעיד על פער משמעותי בין שווי השוק לנכסים המוחשיים. עד כה, מבנה הפירמידה והשליטה של נורסטאר הטילו מגבלות רגולטוריות נוקשות על החברה, בהתאם לחוק הריכוזיות. המגבלה המרכזית מנעה מג׳י סיטי להנפיק חברות בנות שלה – כגון הפעילויות בישראל, פולין או ארצות הברית – שכן הנפקה כזו הייתה מייצרת "שכבה שלישית" אסורה בפירמידה. הדילול הצפוי באחזקות נורסטאר צפוי להסיר את החסם הזה ולאפשר לג׳י סיטי לגשת לשוקי ההון עם חברות בנות כישויות עצמאיות, מהלך שעשוי לשקף את ערכן האמיתי של הפעילויות השונות באופן שאינו תלוי בסיכון הכולל של הפירמידה כולה.

במסגרת בחינת המהלך, כצמן אינו מגביל את עצמו למודל שליטה יחיד. קיימות אפשרויות שונות על הפרק: החל ממכירת נתח של כ-30% למשקיע אסטרטגי יחיד שיהפוך לבעל השליטה החדש, ועד לחלוקת נתח זה בין שני משקיעים, מה שעשוי להוביל את ג׳י סיטי למצב של חברה ללא גרעין שליטה מוגדר. האפשרות האחרונה עשויה להעניק לחברה גמישות ניהולית ואסטרטגית רבה יותר. חשוב לציין כי המהלך אינו נובע מקושי תפעולי, אלא מראייה עסקית רחבה, שכן השנה האחרונה הייתה חיובית עבור הקבוצה: מניית ג׳י סיטי רשמה זינוק של 44%, ומניית נורסטאר טיפסה ב-20%, מה שמעיד על אמון השוק במגמות הנוכחיות של כצמן.

המשקיעים בשוק ההון עוקבים בעניין אחר התפתחות זו, שכן היא מייצגת מעבר מגישה של שליטה ריכוזית למודל של ערך מבוזר. היכולת להנפיק חברות בנות בשווי הגבוה מההון העצמי הנוכחי שלהן היא המפתח שדרכו כצמן מקווה לפרוץ את תקרת הזכוכית של שווי השוק הנוכחי. עבור סוחרים ואנליסטים, מדובר באירוע שעשוי לשנות את הדינמיקה סביב ג׳י סיטי, כאשר שאלת המפתח תהיה מי יהיו אותם משקיעים אסטרטגיים שיחליטו להיכנס לעובי הקורה ולרכוש את הנתח שיוצע למכירה. עד כה לא התקבלו החלטות סופיות, והדיונים נמשכים אל מול הגורמים השונים שהביעו עניין ברכישת השליטה או בנתח משמעותי במניות החברה, מה שמציב את ג׳י סיטי באחת התקופות המרתקות ביותר בתולדותיה.