ענקית הציוד המכני וההנדסי, חברת קטרפילר, הודיעה ביום רביעי על העלאת הדיבידנד המזומן הרבעוני שלה בשיעור של שמונה אחוזים. בעקבות ההחלטה, יזנק התשלום הרבעוני לבעלי המניות לרמה של 1.63 דולרים למניה, בהשוואה לתשלום קודם של 1.51 דולרים. המהלך משקף חלוקה שנתית כוללת של 6.52 דולרים למניה, המייצגת תשואת דיבידנד של כ-0.7 אחוזים, בהתבסס על מחיר הנעילה האחרון של מניית החברה, שעמד על 856.16 דולרים. ההודעה על הגדלת הפיצוי למשקיעים מגיעה על רקע יום מסחר תנודתי, שבו רשמה מניית קטרפילר ירידה של כ-6.4 אחוזים, נתון הממחיש את מורכבות הסנטימנט בשווקים הפיננסיים למרות הצעדים החיוביים שמציגה הנהלת החברה.

בהודעה הרשמית שפרסמה יצרנית ציוד הבנייה והכרייה המובילה, הובהר כי הצעד הנוכחי מהווה חלק מאסטרטגיה ארוכת טווח של החברה להצפת ערך עבור המשקיעים. מהנהלת קטרפילר נמסר כי החברה צופה להמשיך ולהחזיר לאורך זמן את מרבית תזרים המזומנים החופשי שלה, הנובע מפעילות מגזרי המכונות, האנרגיה והחשמל, ישירות לידיהם של בעלי המניות. החזר הון זה צפוי להתבצע הן באמצעות חלוקת דיבידנדים עקבית והן באמצעות תוכניות ייעודיות לרכישה עצמית של מניות בשוק החופשי, כלי פיננסי מקובל שמטרתו לתמוך בשווי המניה ולחזק את אמון השוק ביציבותה הפיננסית של החברה.

מבחינת לוחות הזמנים עבור ציבור המשקיעים, הדיבידנד המוגדל צפוי להיות משולם ב-19 באוגוסט 2026. הזכאות לקבלת התשלום תיקבע עבור מחזיקי המניות שיהיו רשומים בספרי החברה בתום יום המסחר של ה-20 ביולי 2026. עבור משקיעים רבים, ההחלטה של קטרפילר להמשיך במדיניות חלוקה פרוגרסיבית, חרף הטלטלות הרגעיות במחיר המניה, מהווה איתות משמעותי לגבי חוסנו המבני של התזרים המזומן של החברה ויכולתה לנווט בהצלחה גם בסביבה כלכלית מאתגרת.