יום המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בירידות שערים בכל המדדים המרכזיים, תוך שמשקיעים מממשים רווחים על רקע חששות גוברים מאינפלציה וסביבת ריבית מאתגרת. מדד הדאו ג'ונס סיים את היום בירידה של 0.65% לרמה של 49,364 נקודות. מדד ה-S&P 500 השיל מערכו 0.64% וננעל ברמה של 7,353 נקודות, לאחר שבמהלך היום רשם ירידות עמוקות יותר של עד 0.9%. מדד הנאסד"ק, המאופיין במשקל גבוה של חברות טכנולוגיה, הוביל את המגמה השלילית עם ירידה של 0.84% לרמה של 25,870 נקודות, אף שהצליח להתאושש מעט משפל תוך-יומי של 1.5%. במקביל, מדד הפחד (VIX) רשם עלייה של 1.4% וסגר ברמה של 18.07, נתון המשקף עלייה מתונה ברמת החשש של הפעילים בשוק.

המגמה השלילית בשוק המניות הושפעה רבות מהמשך גל המכירות בשוק איגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית. המשקיעים מעדכנים את ציפיותיהם לגבי תוואי הריבית של הבנק המרכזי, תוך הבנה כי סביבת האינפלציה, המושפעת בין היתר ממחירי האנרגיה, עשויה לדחות תוכניות להפחתת ריבית. כתוצאה מכך, תשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים עלתה ב-0.8% לרמה של 4.661%, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז חודש ינואר של שנת 2025. במקביל, תשואת איגרת החוב הארוכה ל-30 שנה טיפסה ב-3 נקודות בסיס לרמה של 5.180%, רמות שלא נראו בשווקים מאז שנת 2007. היסטורית, סביבת תשואות עולה מכבידה במיוחד על סקטור הטכנולוגיה, שכן הערכות השווי של חברות אלו נשענות משמעותית על תזרימי מזומנים ורווחים עתידיים.

בזירה הגיאופוליטית, המתיחות במזרח התיכון ממשיכה לרכז עניין רב. הממשל האמריקאי השהה תוכניות לפעולה צבאית ישירה מול איראן בעקבות בקשות מצד מנהיגים במדינות המפרץ, אשר העריכו כי קיימת היתכנות להסכם דיפלומטי. במקביל, דווח כי טהראן העבירה הצעת שלום דרך גורמים מתווכים, הכוללת דרישות להסרת סנקציות כלכליות, הפשרת כספים ונסיגת כוחות אמריקאיים מהאזור, בתמורה להפסקת פעולות האיבה. למרות המגעים, משרד האוצר האמריקאי קרא לבעלות בריתה של ארצות הברית באירופה, באסיה ובמזרח התיכון להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי כדי לשבש את רשתות המימון האיראניות, לרבות סגירת חברות קש ופגיעה בפעילות בנקאות צללים. ברקע התפתחויות אלו, מחירי האנרגיה הגיבו במתינות. נפט מסוג ברנט, המשמש כסמן העולמי, רושם כעת ירידה של 0.77% סביב רמה של 111.24 דולר לחבית, כאשר הוא ממשיך להיסחר ולהגיב לעדכונים השוטפים.

מגזר הטכנולוגיה עמד כאמור במוקד הלחץ, בעיקר בשל הדריכות לקראת פרסום הדוחות הכספיים של חברת אנבידיה, הנחשבת לסמן הימני של תעשיית הבינה המלאכותית. מניית החברה סיימה את היום בירידה קלה, והשפיעה על המגזר כולו, למרות שמספר מניות בתחום השבבים הצליחו לרשום עליות. מומחים בשוק מעריכים כי תוצאותיה של ענקית השבבים ישמשו מבחן קריטי להמשך הראלי הטכנולוגי שהוביל את השווקים לשיאים לאחרונה, במיוחד בתקופה שבה השוק מחפש זרזים חיוביים מול הלחץ של שוק האג"ח. במקביל, חברות מחשוב ענן חוו לחץ שלילי בעקבות דיווחים על מיזם משותף בין גוגל לחברת ההשקעות בלקסטון, שמטרתו הקמת מרכזי נתונים שיתבססו על טכנולוגיית העיבוד הייעודית של גוגל, מהלך שעשוי לשנות את מפת התחרות בתשתיות הבינה המלאכותית.

ברמת החברות הבודדות, רשת קמעונאות הבית הום דיפו רשמה עלייה של 0.9% לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים שעקפו את תחזיות השוק. הנהלת החברה ציינה כי צרכנים המחזיקים בבתים בבעלותם מפגינים חוסן כלכלי וממשיכים להוציא כספים על פרויקטים לשיפור הבית, אף על פי שקיימת רגישות מסוימת לעלויות המחיה הגבוהות, ובפרט למחירי הדלק. מעבר למניות הגדולות, נרשמו תנועות חריגות במספר מניות ספציפיות. מניית חברת פתרונות הקישוריות אסטרה לאבס זינקה ב-13.3% למחיר של 244.26 דולר, מהלך המיוחס לביקושים הגוברים לתשתיות תקשורת מהירות בסביבת מרכזי הנתונים תומכי בינה מלאכותית. מניית חברת המסחר האלקטרוני מיוו טכנולוג'י זינקה ב-97.1% למחיר של 4.75 דולר, תנועה חדה המאפיינת לעיתים מניות בעלות שווי שוק נמוך החוות תנודתיות קיצונית וסגירת פוזיציות שורט מהירה. בשוק המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין שומר על רמות מחיר גבוהות ונסחר סביב 76,800 דולר, נתון המשקף את המשך זרימת ההון לנכסי סיכון חלופיים למרות הסביבה המאקרו-כלכלית המורכבת.