בנק מזרחי טפחות מסכם את הרבעון הראשון של שנת 2026 עם רווח נקי של 1,238 מיליוני שקלים, המשקף ירידה של כ-4% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד, שעמד על 1,290 מיליוני שקלים. התשואה להון ברבעון עמדה על 14.1%, ירידה לעומת 16.2% אשתקד. הקיטון ברווח הושפע משמעותית ממתווה המס המיוחד שהושת על הבנקים, וכן מהקלות ללקוחות במתווה הצרכני הוולונטרי, שהשפיעו יחד בסכום נטו של 202 מיליוני שקלים. בנטרול השפעות אלו, הרווח הנקי היה מסתכם ב-1,440 מיליוני שקלים, עם תשואה להון של 16.3%.

הכנסות המימון מפעילות שוטפת עמדו על 2,769 מיליוני שקלים, קיטון של 2.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ירידה זו הושפעה בין היתר מהשפעת מדד המחירים לצרכן, שרשם ירידה של 0.1% לעומת עלייה של 0.3% ברבעון המקביל, וכן מהורדות ריבית על ידי בנק ישראל והפדרל ריזרב. עם זאת, הכנסות המימון בנטרול ההטבות ללקוחות במתווה הוולונטרי עלו קלות ב-0.4% והסתכמו ב-2,953 מיליוני שקלים. העמלות וההכנסות האחרות הציגו עלייה נאה של 10.1% והסתכמו ב-587 מיליוני שקלים. Article Image ההוצאות בגין הפסדי אשראי רשמו ירידה חדה ועמדו על 31 מיליוני שקלים, המהווים 0.03% מסך האשראי לציבור, זאת לעומת 103 מיליוני שקלים (0.11%) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת לקיטון בהפרשה הקבוצתית, אם כי יתרת ההפרשה נותרה גבוהה עקב אי הוודאות הכלכלית. סך המאזן של הבנק צמח ב-11.3% ל-554.4 מיליארד שקלים, בעוד האשראי לציבור גדל ב-13.5% ל-413.6 מיליארד שקלים. במקביל, נרשמה עלייה של 12.9% בפיקדונות הציבור, שהסתכמו ב-450.7 מיליארד שקלים.

יחס ההון העצמי רובד 1 לרכיבי סיכון של הבנק עמד בסוף הרבעון הראשון על 10.17%, מעל לדרישה המינימלית של 9.60%. ההון העצמי הגיע ל-35.2 מיליארד שקלים, גידול של 9.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הדירקטוריון הכריז על חלוקת דיבידנד של 619 מיליוני שקלים, המהווים 50% מהרווח הנקי לרבעון, בסך של 238 אגורות למניה, אשר ישולם בתחילת חודש יוני.