יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ייפתח הבוקר בדריכות שיא ובנטייה שלילית מובהקת, כאשר מדד ת"א-35 צפוי לפתוח בירידות שערים. ביום שישי האחרון ננעלו המדדים המובילים בישראל בירידות חדות, כאשר ת"א-35 השיל 2.08% ומדד הבנקים נחלש ב-2.15%. המגמה השלילית החריפה בסוף השבוע גם מעבר לים, כאשר מדדי וול סטריט חתמו את יום שישי בנסיגה של מעל 1%, בהובלת מדד הנאסד"ק שאיבד 1.5%, על רקע נתוני אינפלציה חמים בארה"ב ותשואות אג"ח ממשלתיות שזינקו לרמתן הגבוהה ביותר מאז פרוץ העימות. הסנטימנט השלילי הגלובלי נמשך הבוקר בחוזים העתידיים על ניו יורק, שרושמים ירידה ממוצעת של 0.7%, וכן בבורסות אסיה שנסחרות ברובן במגמה שלילית. המגמה השלילית באסיה מושפעת ישירות מנתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו הבוקר בסין, אשר הצביעו על צמיחה חלשה מהצפוי במכירות הקמעונאיות (0.2%) ובייצור התעשייתי (4.1% לעומת צפי של 6%). בנוסף ללחצים הללו, המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם פער ארביטראז' שלילי משוקלל של 0.59%, כאשר מניות בולטות כמו נובה חוזרת עם פער שלילי עמוק של כ-5.5%, וטאואר ואלביט מערכות רושמות פערי ארביטראז' שליליים של 1.5% ו-1.8% בהתאמה, אל מול פער חיובי של מעל 4% במניית נייס. האמון של המשקיעים המקומיים ספג מכה נוספת בעקבות נתוני התוצר לרבעון הראשון שפורסמו בישראל והצביעו על התכווצות של 3.3% בחישוב שנתי, לצד מדד המחירים לצרכן שזינק ביום שישי ב-1.2% בחישוב חודשי.

הזירה הגיאופוליטית מספקת הבוקר דחיפה משמעותית לעליית פרמיית הסיכון ולדריכות בשווקים הפיננסיים, בעקבות אירועים והצהרות חריפות שנרשמו במהלך שעות הלילה. הנשיא דונלד טראמפ שיגר איום ישיר וחריף ברשת החברתית שלו, בו הבהיר כי השעון מתקתק עבור איראן ואם לא תירשם התקדמות מהירה בשיחות לא יישאר ממנה דבר, בעוד רשת סי-אן-אן דיווחה כי טראמפ נועד בסוף השבוע עם צמרת ממשלו כדי לבחון את תוכניות הפנטגון לתקיפה צבאית באיראן לאור חוסר סבלנותו מהמו"מ. במקביל, הדיווחים על היערכות איראנית לתגובה והודעת משרד ההגנה הסעודי מהבוקר על יירוט שלושה כטב"מים ששוגרו מעיראק לעבר האזור, לצד הפלת מל"ט אמריקאי בתימן, מעלים את החששות מפני חידוש הלחימה בהיקף נרחב ומפני פגיעה ממוקדת בתשתיות האנרגיה במפרץ. כתוצאה מכך, נרשם זינוק מחודש במחירי הנפט, כאשר חוזי הברנט עולים הבוקר ב-1.78% לרמה של 111.21 דולר לחבית, תנועה שמלבה מחדש את החששות האינפלציוניים העולמיים ומקרינה ישירות על סקטור הנפט והגז המקומי. בשוק המט"ח הרציף נרשמת הבוקר מגמת היחלשות של השקל, כאשר צמד הדולר-שקל מטפס ב-0.45% ונסחר ברמה של 2.9283 שקלים, בעוד הביטקוין נסוג לרמה של 76.8 אלף דולר. ההסלמה הרטורית והצבאית הבוקר מונעת את שחיקת התנודתיות הגלומה (IV) ומשאירה את פרמיות הסיכון באופציות המעו"ף ברמה גבוהה, כאשר המשקיעים נערכים לתנועות חדות בנכס הבסיס ומגלים רגישות קיצונית לערכי הגמא.

הצפי להמשך יום המסחר בתל אביב הוא לפתיחה שלילית מובהקת ובהתאם לנתוני ה-FV מדד ת"א 35 צפוי לפתוח בירידה של כ-0.78%, ותיתכן התחזקות של מגמת הירידות בהמשך היום ככל שיחלוף הזמן, אלא אם יירשם היפוך חיובי חריג בחוזים העתידיים בוול סטריט או שתגיע ידיעה מדינית מרגיעה באופן בלתי צפוי. השוק המקומי מפגין בשבועות האחרונים חולשה מבנית וקושי ממשי להתרומם, כאשר בעתות משבר עולמי נרשמת קורלציה חזקה במיוחד עם המגמה השלילית בשווקים מעבר לים. ההערכה הטכנית והכלכלית היא כי בימים הקרובים יחזור מדד ת"א-35 לרצועת הדשדוש המוכרת שבין 4200 ל-4300 נקודות, כאשר נכס הבסיס יתקשה לפרוץ רמות התנגדות עליונות ללא שינוי פונדמנטלי בפרמטרים הגיאופוליטיים או המוניטריים. ברקע המקומי, יו"ר הקואליציה הגיש אמש הצעת חוק לפיזור הכנסת, אך להערכת פעילי השוק מדובר באירוע פוליטי טקטי שאינו צפוי להשפיע על המדדים המובילים בשלב זה, שכן תשומת הלב מופנית כולה לזירה הביטחונית ולעונת הדו"חות המקומית. השבוע ירכז עניין רב סקטור הבנקאות, כאשר לאחר החולשה שנרשמה במניית פועלים, ידווחו בימים הקרובים הבנקים דיסקונט, הבינלאומי, לאומי ומזרחי טפחות, לצד חברות נדל"ן מניב כעזריאלי ומליסרון; תוצאות אלו, לצד רמת התשואות הגבוהה בשוק האג"ח, יקבעו האם רמת התמיכה של המדד תחזיק מעמד או שמא נראה לחץ מכירות מוגבר.