חברת הקנאביס הרפואי הישראלית אינטרקיור, המוכרת גם תחת המותג קנדוק, הודיעה על מהלך גיוס הון משמעותי שעשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים. החברה חתמה על מסמך עקרונות מחייב מול קבוצת משקיעים להקצאה פרטית של מניות, במסגרתה תגייס בשלב הראשון כ-22 מיליון שקלים, שהם כ-7.4 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מגיע בתקופה מאתגרת עבור החברה, אשר מתמודדת מחד עם השלכות ביטחוניות משמעותיות, ומאידך עם הזדמנויות עסקיות חדשות מעבר לים. במסגרת ההסכם המדובר, המשקיעים יקבלו כ-7.9 מיליון יחידות השתתפות, כאשר כל יחידה מורכבת ממניה רגילה אחת ומכתב אופציה אחד המאפשר רכישת מניה נוספת בעתיד.

בין המשקיעים הבולטים במהלך ניתן למצוא את המנכ"ל של אינטרקיור, אלכסנדר רבינוביץ', שמחזיק כיום בכ-26% ממניות החברה, וכן קרנות השקעה מוסדיות מובילות המתמחות בתחום הפארמה, כדוגמת קרן בנו פארמה המנוהלת על ידי אורי הרשקוביץ. מחיר הרכישה נקבע על 2.75 שקלים למניה, נתון המשקף פרמיה על מחיר הנעילה של המניה בבורסה בתל אביב ב-17 ביוני, שעמד על 2.69 שקלים. כתבי האופציה, שיהיו ניתנים למימוש למשך תקופה של חמש שנים ממועד ההנפקה, נקבעו למחיר מימוש של 4.125 שקלים למניה. מחיר זה כבר מהווה פרמיה משמעותית של כ-53% על מחיר המניה במועד הקובע, ואם כל האופציות הללו ימומשו במלואן במזומן, היקף הגיוס הכולל של החברה צפוי לזנק לסכום של כ-54 מיליון שקלים (כ-18.6 מיליון דולר). תהליך ההקצאה מתבצע ללא מעורבות של חתמים, סוכנים או מתווכים חיצוניים, אך השלמתו כפופה לחתימה על הסכמים סופיים ולעמידה בתנאי סגירה מקובלים. בנוסף, נדרש אישור מיוחד של בעלי המניות בכל הנוגע להשתתפותו האישית של המנכ"ל רבינוביץ' בהשקעה זו.

הזרמת ההון החדשה אינה מקרית, והיא נועדה לשרת מספר מטרות אסטרטגיות וקריטיות של החברה בשנים הקרובות. ראשית, הכסף צפוי לשמש לשיקום ולהרחבת מתקן הייצור של החברה הממוקם בקיבוץ ניר עוז, שנפגע כתוצאה מהמצב הביטחוני והמלחמה. החברה אף מציינת כי היא מצפה לקבל בעתיד פיצויים כספיים נוספים מהמדינה בגין נזקי המלחמה שספגה. מעבר לזירה המקומית והצורך לספק את הביקוש הגדל בישראל, אינטרקיור לוטשת עיניים לשווקים הגלובליים ומתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי להאיץ את אסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית שלה. החברה מזהה ביקושים גוברים למוצריה בשוק הגרמני, וכן עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בארצות הברית, שם נוצרו לאחרונה הזדמנויות חדשות בעקבות השינויים הרגולטוריים הפדרליים הנוגעים לסיווג מחדש של הקנאביס הרפואי. לדברי מנכ"ל החברה, ההשתתפות של בעלי מניות קיימים לצד קרנות גידור מובילות מעידה על אמון חזק במודל העסקי ובפוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח של אינטרקיור. הוא מעריך כי הגיוס הנוכחי, במיוחד כשישולב עם הפיצויים הצפויים על נזקי המלחמה, יחזק באופן משמעותי את המאזן הכלכלי של החברה ויאפשר לה לחזור למסלול יציב של צמיחה ורווחיות, תוך המשך יצירת ערך עבור מטופלים, שותפים עסקיים ומשקיעים כאחד.