הבנק המרכזי של קנדה בחר להותיר את הריבית המרכזית שלו ברמה של 2.25%, החלטה שמסמנת פעם חמישית ברציפות שבה הריבית נותרת ללא שינוי. נגיד הבנק, טיף מקלם, הבהיר כי מדובר בצעד המאוזן ביותר שניתן לנקוט מול הסיכונים הדו-צדדיים שמלווים את המשק בעת הנוכחית. מחד, הכלכלה המקומית מציגה סימני חולשה ברורים עם השקעות עסקיות דלות וצמיחה מתונה בשוק התעסוקה, ומאידך, מחירי האנרגיה הגבוהים בעולם מפעילים לחץ אינפלציוני כלפי מעלה. הבנק המרכזי צופה כי מדד המחירים לצרכן ינוע סביב רמה של 3% בחודשים הקרובים, המהווה את הרף העליון של יעד האינפלציה הרשמי, בעיקר בשל הזינוק במחירי הנפט הגולמי בעקבות המלחמה באיראן. יחד עם זאת, מקלם הדגיש כי נכון לעכשיו כמעט ואין עדויות לכך שהתייקרות האנרגיה זלגה למוצרים ושירותים אחרים במשק.

הדילמה שבה נמצאים קובעי המדיניות באוטווה משקפת נאמנה כלכלה שברירית למדי. למרות שהתוצר המקומי הגולמי של קנדה רשם התכווצות ברבעון הראשון של השנה, הנגיד מקלם ביקש להרגיע את השיח הציבורי והבהיר כי המדינה אינה נמצאת במיתון מובהק. לדבריו, הכלכלה לא באמת צמחה בשנה האחרונה, אך היא גם לא התכווצה באופן קטסטרופלי, ונראה כי הפעילות חזרה למסלול צמיחה מתון במהלך הרבעון השני. כלכלנים בכירים בשוק מציינים כי אלמלא המשבר הגיאופוליטי במזרח התיכון והחשש מאינפלציה דביקה, הבנק המרכזי כבר היה פונה למסלול של הפחתות ריבית כדי לתמרץ את הפעילות העסקית. כעת, הבנק מעדיף לשמור על טון ניצי ולייצב את ציפיות האינפלציה, במקום להסתכן בהעלאת ריבית נוספת שעלולה לדחוף את המשק למיתון עמוק.

אל האתגרים הללו מתווספת עננת אי-ודאות כבדה מכיוון דרום, בעקבות הצהרותיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הנשיא האמריקאי ציין כי אינו מעוניין להאריך את הסכם הסחר הקיים בין ארצות הברית, מקסיקו וקנדה, אשר עומד בפני בחינה רשמית בחודש הבא. ההסכם הנוכחי פוטר את מרבית היצוא הקנדי ממכסים אמריקאיים, ואי-חידושו משמעותו פקיעה הדרגתית של ההבנות בתוך כעשור, או אף מוקדם יותר אם ארצות הברית תחליט על נסיגה חד-צדדית. חוסר הוודאות הרגולטורי הזה הוביל לירידה חמישית ברציפות בהשקעות ההון של תאגידים קנדיים, אם כי בבנק המרכזי מקווים כי החברות המקומיות יצליחו להסתגל למציאות המשתנה ולייצר התאוששות מתונה בהשקעות בהמשך השנה.

למרות הנתונים המאקרו-כלכליים המורכבים, שוק ההון הקנדי מציג סימני התעוררות מרשימים, ובמיוחד שוק ההנפקות הראשוניות לציבור שנהנה מהתאוששות חסרת תקדים. חברת התרופות המקומית אפוטקס הניעה את ההנפקה הגדולה ביותר במדינה מזה שנים, במסגרתה גייסה כ-1.3 מיליארד דולר קנדי. מניות החברה זינקו ב-17% עם פתיחת המסחר בבורסת טורונטו לרמה של 28 דולר קנדי, לפני שהתקררו מעט ונסגרו במחיר של 27 דולר קנדי. ההנפקה תומחרה ברף העליון של הציפיות, מה שמתפרש בשווקים כאות חיובי במיוחד לחזרתם של המשקיעים הגדולים לבורסה המקומית אחרי תקופה ארוכה של דשדוש.

נקודת אור נוספת עבור המשקיעים הקנדיים מגיעה מכיוונו של בנק סי איי בי סי (CIBC), אשר מוביל מהלך פיננסי יצירתי ומאפשר לראשונה גישה ישירה למניית ספייס אקס (SpaceX) של אילון מאסק. הבנק השיק תעודת פיקדון קנדית (CDR) שתסחר בבורסת טורונטו החל מיום שישי הקרוב, במקביל להנפקה ההיסטורית והצפויה של יצרנית הרקטות בארצות הברית בנאסד"ק. צעד זה צפוי להרחיב את נזילות המסחר ולפתוח בפני הציבור הקנדי שער להשקעה באחת מהנפקות הטכנולוגיה המדוברות ביותר בעולם.

בתוך כך, בורסת טורונטו הראשית נערכת לקלוט לשורותיה את חברת הפקת הזהב המקומית המלו מיינינג, שתעבור מהבורסה המשנית. המעבר צפוי להרחיב את בסיס בעלי המניות של החברה, לחזק את נזילות המניה ולאפשר לה להיכנס למדדים מובילים בעולם. במקביל, ענף האנרגיה הנקייה רושם פעילות ערה, כאשר חברת אדורו קלין טכנולוג'יז השלימה מהלך גיוס הון ציבורי ופרטי במטרה לגייס כ-22.8 מיליון דולר אמריקאי, למרות שמנייתה ספגה ירידה של 8.2% עקב תמחור ההנפקה מתחת למחיר השוק. חברה מקומית אחרת, קסנאדו קוונטום טכנולוג'יז, דיווחה על פריצת דרך מדעית בתחום המחשוב הקוונטי, לאחר שהצליחה לצמצם באופן משמעותי את אובדן האור בשבבים הפוטוניים שלה, הישג שיכול לשפר משמעותית את האמינות והיכולת להגדיל את נפח המעבדים הללו בעתיד.

לצד ההצלحات הפיננסיות, נרשמו גם מגמות מדאיגות במגזר הקמעונאות המקומי, המושפע משינויים במדיניות הרווחה הפדרלית. מניית רשת המרכולים נורת' וסט, המשרתת בעיקר קהילות מרוחקות ואינדיגניות בצפון קנדה, צנחה ב-6.6% בעקבות דוחות כספיים חלשים מהצפוי. החברה נפגעה באופן ישיר מסיומן של תוכניות סיוע פדרליות לחלוקת תלושי מזון, מהלכים שצמצמו באופן מיידי את כוח הקנייה של התושבים באזורים אלו והכבידו על שורת הרווח של הרשת. לבסוף, בגזרת הממשל התאגידי, חברת הקנאביס וילג' פארמס הודיעה על שינוי בהנהגת הדירקטוריון עם בחירתו של כריסטופר וודוורד לתפקיד היושב ראש, כשהוא מחליף את ג'ון מקלרנון שכיהן בתפקיד ברציפות מאז שנת 2006.