חברת אלקטריאון ויירלס, המפתחת טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים חשמליים, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2026, המעידות על מפנה חיובי משמעותי בפעילותה העסקית. הדו"חות חושפים קפיצה דרמטית במכירות, זינוק ברווח הגולמי וצמצום חד בהפסדים, נתונים המצביעים על יישום מוצלח של תוכנית ההתייעלות והמיקוד האסטרטגי שעליה הכריזה החברה בשנה החולפת. ההתפתחויות הללו מחזקות את מעמדה של אלקטריאון כשחקנית משמעותית באקוסיסטם העולמי של התחבורה החשמלית, במיוחד בשוק צפון אמריקה.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2026 זינקו פי שלושה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-7.4 מיליון שקלים. מגמת השיפור ניכרת גם בשורת הרווח הגולמי, שרשם זינוק מרשים של פי 4.4 והגיע ל-3.1 מיליון שקלים, המהווים כ-42% מההכנסות. ההפסד התפעולי של אלקטריאון הצטמצם משמעותית בכ-46%, והסתכם ב-17.1 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 31.8 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2025. שיפור זה משקף התייעלות תפעולית עמוקה ומיקוד בפרויקטים בעלי היתכנות מסחרית ופוטנציאל רווחיות גבוה. במקביל, רשמה החברה קיטון של 59% בהוצאות המחקר והפיתוח, שהסתכמו ב-10 מיליון שקלים בלבד, לצד עלייה מתונה בהוצאות השיווק והפיתוח העסקי, מה שמעיד על הבשלת הטכנולוגיה ומעבר לשלב המסחור.
אורן עזר, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל אלקטריאון, התייחס לתוצאות והדגיש את המומנטום המסחרי החיובי שבו נמצאת החברה. לדבריו, תוצאות הרבעון הראשון הן עדות ישירה ליישום מוצלח של תוכנית המיקוד האסטרטגית, שהובילה לגידול בהכנסות לצד צמצום בהפסדים. עזר ציין כי הבשורה האמיתית טמונה ביכולתה של החברה להבטיח חוזים חדשים בהיקף של כ-50 מיליון שקלים בחודשים האחרונים בלבד. עוד הוסיף כי מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בצפון אמריקה מאיץ את פעילותו, בין היתר בזכות השלמת האינטגרציה המהירה של חברת InductEV, שרכישתה הושלמה לאחרונה. שילוב מוצריה הייחודיים של InductEV בסל הפתרונות של אלקטריאון, יחד עם קליטת ההון האנושי שלה, תורמים לחיזוק הקשר מול לקוחות אסטרטגיים בשוק האמריקאי.
בנוסף להרחבת הפעילות בארצות הברית, אלקטריאון ממשיכה לבסס את מעמדה באירופה ובישראל. במהלך הרבעון דיווחה החברה על שורה של הסכמים אסטרטגיים, ובראשם שיתוף פעולה עם תאגיד הענק היפני DENSO. ההסכם עם DENSO, לאספקת שירותי פיתוח בתחום הטעינה האלחוטית, צפוי להניב לאלקטריאון הכנסות של עד 3 מיליון דולר בשנה למשך שלוש שנים, ומהווה הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה שלה מצד אחד מספקי הרכב הגדולים בעולם. במקביל, זכתה החברה במכרז של רשות התחבורה של מדינת פנסילבניה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית האוטובוסים הבריטית Alexander Dennis לאספקת מערכות טעינה לאוטובוסים חשמליים דו-קומתיים, וקיבלה הזמנת רכש ממכון Fraunhofer בגרמניה לפרויקט בתחום הטעינה הדינמית.
גם בישראל רשמה אלקטריאון התקדמות משמעותית עם חתימת הסכמים להקמת מערכות טעינה אלחוטית לתחבורה ציבורית בפתח תקווה ולמוניות בתל אביב. הפרויקט בתל אביב, בשיתוף מוניות הקסטל, מהווה מודל חדשני של "טעינה כשירות" (Charging as a Service), המבוסס על תשלום חודשי קבוע. במקביל להתרחבות העסקית, אלקטריאון דואגת לשמור על איתנות פיננסית. נכון לסוף הרבעון הראשון, יתרת המזומנים של החברה עמדה על 29.8 מיליון שקלים. יתרה זו צפויה לגדול משמעותית במהלך השנה עם קבלת כספים נוספים בעקבות גיוס הון, עסקת InductEV, והתשלומים הצפויים מ-DENSO, מה שיבטיח לה גמישות פיננסית להמשך צמיחה ופיתוח. כל אלו מצביעים על כך שאלקטריאון נמצאת במסלול צמיחה ברור, עם מודל עסקי בשל יותר הממוקד במסחור וביצירת ערך לבעלי המניות.