חודש יוני הנוכחי מספק למשקיעים שיעור מאלף בכך שגם חודש המוגדר כבעל אופי של הימנעות מסיכון, או "Risk-off", יכול להיראות שונה לחלוטין ממה שהכרנו בעבר. במקום ירידות רוחביות, אנו עדים למגמה שבה מניות קטנות מכות בביצועיהן את המניות הבינוניות, ואלו בתורן עוקפות את המניות בעלות שווי השוק הגדול. יתרה מכך, מדד ה-S&P 500 במשקל שווה, שבו לכל מניה משקל זהה ללא קשר לגודלה, מציג ביצועים טובים יותר מאשר הגרסה המוכרת של המדד, הנותנת עדיפות לענקיות הטכנולוגיה.

בתחתית טבלת הביצועים של החודש ניצבת קבוצת "שבע המופלאות", שרשמה ירידות דו-ספרתיות. כאשר המניות הגדולות ביותר בשוק יורדות במקביל, הן גוררות אחריהן את המדדים המובילים כולם. המשקל העצום של החברות הגדולות במדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק יוצר תלות מסוכנת, ויוני הפך לחודש שבו המניות שהובילו את השוק בשנים האחרונות הפכו למפסידות הבולטות. עשר מניות במדד ה-S&P 500 איבדו החודש לפחות 100 מיליארד דולר כל אחת משוויין, בעוד שרק שתיים הצליחו להוסיף סכום דומה לערכן. רשימת המפסידות כוללת ענקיות כמו מיקרוסופט, אלפבית, אפל, אמזון, אנבידיה, ברודקום, טסלה, אורקל, מטא ופלנטיר, בעוד שמיקרון וחברת אפלייד מטיריאלס הן היחידות שהצליחו לרשום עליות משמעותיות באותה סקאלה.
הלחץ על מניות אלו הוביל למחיקת ערך של כ-2 טריליון דולר מהשווי המצרפי של "שבע המופלאות" במהלך החודש, מה שממחיש את הקושי של המדדים הראשיים להתאושש כאשר המניות בעלות המשקל הכבד ביותר פועלות כנגד המגמה הכללית. יחד עם זאת, מתחת לפני השטח מתגלה מערך מפתיע של מנצחים ומפסידים. הפגת המתח סביב המלחמה באיראן תרמה לירידת מחירי הנפט הגולמי, מה שהוביל את סקטור האנרגיה ללחץ, בעוד שסקטור התעופה נהנה מהוזלת עלויות הדלק. במקביל, ירידת התשואות ארוכות הטווח העניקה דחיפה למניות חברות הבנייה, בעוד שסקטורים כגון הבריאות, הביוטכנולוגיה, הבנקים האזוריים וחלק מחברות המוליכים למחצה מצאו ביקושים חדשים.
חשוב לציין כי המהפכה בתחום הבינה המלאכותית נותרה חיה ובועטת, אך ביוני היא קיבלה פנים חדשות כהמשך למגמות שהחלו עוד בסוף מרץ. בעוד מניות הזיכרון וציוד השבבים ממשיכות להציג ביצועים חזקים, מניות התוכנה והפלטפורמות הגדולות חוות חודש מאתגר יותר, כאשר משקיעים מתחילים לתהות לגבי העלויות הגבוהות הכרוכות בבניית התשתית לבינה מלאכותית. כאשר השוק השורי מתקרב ליום הולדתו הרביעי באוקטובר, יוני מוכיח שהשוק אינו זקוק בהכרח לענקיות הטכנולוגיה כדי להמשיך ולייצר תשואות חיוביות ברוב המניות. עם זאת, קשה מאוד לקיים עליות משמעותיות במדדים המרכזיים לאורך זמן אם הענקיות הללו לא יחזרו בשלב מסוים להצטרף לראלי הרחב יותר.