יום המסחר של שישי האחרון ננעל במגמה שלילית מובהקת עבור מניות השבבים בוול סטריט, מגמה שהובלה בעיקר על ידי חברות הזיכרון והאחסון. משקיעים רבים החליטו לממש רווחים ולצמצם חשיפה לסקטור הטכנולוגיה הרותח, על רקע חששות גוברים מכך שעלויות הזיכרון המאמירות יתחילו לתת את אותותיהן על תעשיית הטכנולוגיה כולה. חברות בולטות כמו מיקרון טכנולוגי וסנדיסק ספגו מכה קשה כאשר מניותיהן צנחו ביותר מ-6%, בעוד שווסטרן דיגיטל רשמה ירידה חדה אף יותר של מעל ל-7%. המומנטום השלילי לא פסח גם על יצרניות השבבים הרחבות יותר, כאשר ענקיות כמו אנבידיה, AMD, ברודקום, אינטל ומארוול נסחפו גם הן למטה עם המגמה הכללית של השוק. אפילו קוואלקום, שרק ביום המסחר הקודם נהנתה מעליות נאות בעקבות פרסום תחזית אופטימית שצופה הכנסות של 15 מיליארד דולר מתחום מרכזי הנתונים, נאלצה לסגת ולהחזיר חלק מאותם רווחים טריים. הפגיעה הורגשה גם במעגל השני של התעשייה, אצל החברות המייצרות את הציוד והמכונות עבור מפעלי השבבים, כאשר אפלייד מטיריאלס ולאם ריסרץ' איבדו כל אחת יותר מ-3% מערכן.

הסיבה המרכזית לגל המכירות הזה נובעת מחשש כלכלי בסיסי שמתחיל לחלחל לחדרי המסחר. האנליסטים והמשקיעים מודאגים מכך שעליית מחירי הזיכרון לא תישאר מבודדת, אלא תייצר גלי הדף שיפגעו בשולי הרווח של חברות הטכנולוגיה ובסופו של דבר יכבידו על הביקוש מצד צרכני הקצה. החששות הללו קיבלו חיזוק משמעותי במציאות, כאשר חברת אפל החליטה להעלות את המחירים של חלק ממוצריה, צעד שנועד באופן מפורש לקזז את העלויות המזנקות של רכיבי הזיכרון. מיקרוסופט לא נשארה מאחור והעלתה גם היא את מחירי קונסולות ה-Xbox מהדור הנוכחי שלה. המהלכים הללו מעוררים דאגה אמיתית בקרב משקיעים, שכן כוח התמחור של יצרניות שבבי הזיכרון עלול להפוך לחרב פיפיות. ברגע שעלויות הייצור הגבוהות מגולגלות ישירות אל כיסו של הצרכן הפרטי, קיים סיכון ממשי שהביקוש למוצרי טכנולוגיה יתקרר, מה שיוביל להאטה כללית במכירות חומרה.
אל תוך הקלחת הזו התווסף גורם לחץ נוסף מכיוון זירת הבינה המלאכותית, שהיוותה את קטר הצמיחה העיקרי של השוק בתקופה האחרונה. דיווח של הניו יורק טיימס חשף כי קיימת אפשרות לדחייה בהנפקה הציבורית הראשונה (IPO) המצופה של חברת OpenAI. מכיוון ש-OpenAI נתפסת כסמן ימני וכברומטר המרכזי למגמת הבינה המלאכותית כולה, כל עיכוב בתוכניותיה מתפרש בשוק כאות אזהרה. דחייה של ההנפקה עלולה לאותת למשקיעים כי הערכות השווי האסטרונומיות שנקבעו לחברות בתחום ה-AI הופכות לקשות יותר ויותר להצדקה בסביבה הפיננסית הנוכחית, מה שתורם לסנטימנט השלילי הכללי ומעודד יציאת כספים מהסקטור אל עבר אפיקים בטוחים יותר.
באופן אירוני, חברות הזיכרון שעמדו במוקד הירידות האחרונות הן אותן חברות שהיו המרוויחות הגדולות ביותר מהזינוק בביקושים לתשתיות בינה מלאכותית. חברת מיקרון, למשל, הובילה תקופה ארוכה את סקטור השבבים כלפי מעלה ורשמה ביצועים יוצאי דופן. החברה הציגה דוחות כספיים מצוינים לרבעון השלישי, שכללו תחזית צמיחה חזקה ושולי רווח שעקפו את התחזיות. נתונים אלו חיזקו את התפיסה כי יצרניות שבבי הזיכרון נהנות כיום משילוב נדיר של ביקוש קשיח וכוח תמחור משמעותי מול הלקוחות. כדי להתמודד עם המחזוריות הידועה לשמצה של שוק הזיכרון, המתאפיין בתקופות של גאות ושפל קיצוניות, מיקרון אף מנסה לשנות את המודל העסקי שלה ולבסס אותו יותר על חוזים ארוכי טווח שינעלו את הלקוחות ויבטיחו יציבות בהכנסות. עם זאת, התנודות האחרונות במסכים מוכיחות שוב כי אפילו נתוני פתיחה חזקים ואסטרטגיה עסקית מחושבת אינם מהווים תעודת ביטוח מוחלטת כאשר השוק כולו נתקף בחששות מאקרו-כלכליים ומתחיל לחשב מסלול מחדש לגבי השפעת המחירים על הצרכן הסופי.