בורסת תל אביב צפויה לפתוח את יום המסחר במגמה שלילית מובהקת, כאשר נתוני הפתיחה מאותתים על לחץ כבד כלפי מטה. ה-FV עומד כעת על מינוס 0.5%, והוא מלווה בפער ארביטראז' שלילי של 0.24% המעיב על המניות הדואליות. השוק המקומי מגיע לפתיחה זו לאחר יום מסחר הפכפך אמש, שבו המדדים התנהלו ברוב שעות היום בטריטוריה חיובית ובמגמת דשדוש, אך בחצי השעה האחרונה למסחר התהפכו המגמות והמדדים צללו. בסיום היום, ת"א 35 ננעל בירידה של 1.23%, ומדד ת"א בנקים-5 איבד 0.66% מערכו. גם מדד ת"א ביטוח הושפע מהמומנטום השלילי ונסוג ב-0.81%, בעוד שמדד הביומד ספג את המהלומה הקשה ביותר וצנח בשיעור חד של 3.55%, נפילה המשקפת את הרגישות הגבוהה של הסקטור לשינויים בתיאבון הסיכון הכולל. בהתחשב בהיפוך האלים של סוף היום אתמול ובנתוני הפתיחה הבוקר, ההערכה היא כי פנינו ליום מסחר שלילי במיוחד, וסביר להניח כי המדדים לא יצליחו לעבור היום לטריטוריה חיובית.

הסנטימנט השלילי באחוזת בית ממשיך להיות מוזן מהתגברות המתיחות הגיאופוליטית והביטחונית במזרח התיכון, אשר מעלה את פרמיית הסיכון של ישראל. ביממה האחרונה שבה איראן והציבה אולטימטום, כשהיא מתעקשת על נסיגה ישראלית מלבנון כתנאי בסיסי להסכם סופי עם ארצות הברית, תוך איומים על תבוסה צבאית ישראלית. המתיחות באזור התלקחה גם בזירה הימית, לאחר שמשמרות המהפכה תקפו ספינת מטען נושאת דגל סינגפור סמוך למצר הורמוז, והזהירו כי כל תנועה במצר ללא תיאום מראש תיחשב למסוכנת. במקביל לאירועים הביטחוניים, נתוני המאקרו מארצות הברית מאותתים על סביבה כלכלית מאתגרת. מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית (PCE) לחודש מאי הצביע על אינפלציה שנתית של 4.1%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי שנת 2023. נתון זה, בשילוב עם עדכון נתוני הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי כלפי מעלה ל-2.1% ברבעון הראשון, מחזקים את ההערכות כי האינפלציה נותרת עקשנית, מה שעשוי לאלץ את הפדרל ריזרב לשמור על סביבת ריבית גבוהה לתקופה ממושכת יותר.

מעבר לים, וול סטריט סיפקה אמש רכבת הרים למשקיעים, כאשר המסחר התאפיין בתנודתיות רבה ושינויי כיוון תכופים. בסופו של יום, המדדים ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות עם עלייה קלה של 0.14%, בעוד שמדד ה-S&P 500 רשם נסיגה מינורית של 0.01%, ומדד הנאסד"ק 100 התחזק ב-0.75%. מגזר הטכנולוגיה ריכז עניין רב, במיוחד לאור הדוחות החזקים של חברת מיקרון שהזניקו את מנייתה בכ-15% בעקבות ביקושים ערים לשבבי בינה מלאכותית, אך מנגד, מניית אפל צנחה ב-6.5% לאחר שהודיעה על העלאת מחירי מחשבים וטאבלטים בניסיון לפצות על זינוק בעלויות רכיבי הזיכרון. בשוק המט"ח המקומי, הדולר האמריקאי נסחר כעת סביב שער של 2.9916 שקלים. בשוק הסחורות, מחיר חבית נפט מסוג ברנט עומד על 74.13 דולר, זאת לאחר אירועי התקיפה במצר הורמוז שיצרו זעזועים מקומיים בשרשראות האספקה הימיות. בזירת המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין מאבד גובה ומשיל 2.36% מערכו, כשהוא נסחר כעת סביב 58.3 אלף דולר.

המשקולת הכבדה ביותר על סנטימנט הפתיחה הבוקר מגיעה מכיוון שוקי אסיה, שרושמים קריסה רוחבית ומדממת בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים. מדד הקוספי בדרום קוריאה צולל בשיעור מבהיל של 8.36%, נפילה שהובילה אף להפעלת מנגנוני ניתוק זרם והקפאת המסחר בעקבות מימושים אגרסיביים של יצרניות השבבים המקומיות. הקריסה מהדהדת ברחבי היבשת, כאשר מדד הניקיי היפני מתרסק ב-4.78%, מדד ההאנג סאנג בהונג קונג מאבד 2.23%, ומדד שנגחאי רושם ירידה של 2.14%. גל המכירות באסיה מונע מחששות מתמחור יתר של תשתיות הבינה המלאכותית, לצד נתוני אינפלציה מדאיגים ביפן שלוחצים לכיוון העלאות ריבית. החששות הללו זולגים ישירות אל החוזים העתידיים בוול סטריט, שמצביעים הבוקר על המשך הירידות, כאשר החוזים על הנאסד"ק צונחים ב-1.48% והחוזים על ה-S&P 500 יורדים ב-0.73%. השילוב של קריסת השווקים באסיה, החוזים האדומים בארצות הברית והעננה הביטחונית המקומית, מכתיבים צפי ליום מסחר שלילי במיוחד באחוזת בית, שילווה בתנודתיות עצבנית ובלחץ מוכרים מתמשך.