יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל במגמה שלילית על רקע התגברות המתיחות הגיאופוליטית והתנודתיות בשווקים הגלובליים. מדד ת"א 35 חתם את יום המסחר בירידה של 1.23%. המגמה השלילית אפיינה גם את המגזר הפיננסי, כאשר מדד ת"א בנקים-5 רשם ירידה של 0.66% ומדד ת"א-ביטוח ושירותים פיננסיים נסוג ב-0.81%. הסנטימנט השלילי בשוק המקומי הושפע בין היתר מהאיומים האחרונים מצד איראן, אשר דרשה נסיגה ישראלית מלבנון והזהירה מפני תבוסה, לצד אזהרות של משמרות המהפכה כי תנועת כלי שיט במצר הורמוז ללא תיאום מראש נחשבת למסוכנת. מבין המדדים הענפיים השונים, בלט במיוחד מדד ת"א ביומד אשר הציג את הנפילה החדה ביותר וצנח בשיעור של 3.55%, חולשה המשקפת רגישות גבוהה של חברות הסקטור לשינויים בסביבת הסיכון הכוללת.

המסחר מעבר לים תרם אף הוא לאווירה המהוססת, כאשר המגמה בוול סטריט התאפיינה בתנודתיות רבה והשפיעה ישירות על המעבר לירידות שערים בתל אביב. למרות פתיחה חזקה שנתמכה בדוחות כספיים מרשימים של חברת מיקרון, אשר הובילו לזינוק של מעל 5% בקרן הסל SOXX העוקבת אחר מניות השבבים, השווקים בארצות הברית שינו כיוון מספר פעמים במהלך היום. בסופו של דבר, המדדים המרכזיים הצליחו להתייצב בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד הדאו ג'ונס 30 עלה ב-1.41%, מדד ה-S&P 500 הוסיף 0.36% ומדד הנאסד"ק 100 התחזק ב-0.32%. אחד הגורמים המרכזיים שהעיבו על מדדי הטכנולוגיה היה צניחה של כ-5% במניית אפל, אשר מחקה כ-200 מיליארד דולר משווי השוק שלה, לאחר שהודיעה על העלאת מחירים משמעותית בסדרות מחשבי המק וטאבלטי האייפד. מנכ"ל אפל, טים קוק, הסביר כי המהלך נדרש בעקבות התייקרות חסרת תקדים של רכיבי זיכרון ואחסון, המונעת מהתרחבות מואצת של מרכזי נתונים לבינה מלאכותית, מגמה אשר הקפיצה את מחירי הזיכרון פי ארבעה בשלושת הרבעונים האחרונים. בנוסף, נתוני המאקרו בארצות הברית הצביעו על התגברות הלחצים האינפלציוניים, כאשר מדד ה-PCE לחודש מאי הציג אינפלציה שנתית של 4.1%, הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף שנת 2023.

בזירת המטבעות והסחורות נרשמה פעילות מתונה יחסית ששיקפה המתנה של המשקיעים לנתונים כלכליים נוספים. במהלך היום נרשמה נסיגה קלה בשער הדולר מול השקל לאזור ה-2.97 שקלים, אך המסחר הרציף התאזן וחתם בעלייה קלה של 0.14% לשער של 2.9817 שקלים. במקביל, המטבע האירופי נחלש במהלך יום המסחר ונסחר מתחת לרמה של 3.38 שקלים. בשוק האנרגיה הגלובלי, מחירי הנפט שמרו על יציבות עם נטייה קלה לעליות, כאשר מחיר חבית נפט מסוג ברנט התחזק ב-0.84% ונסחר סביב רמה של 74.49 דולר, זאת ברקע לדיווחים על יציאת חמש ספינות דרום-קוריאניות ממצר הורמוז למרות האזהרות האיראניות. מעבר לכך, בשוק המטבעות הדיגיטליים נרשמה תנועה שלילית חדה, כאשר הביטקוין איבד 2.92% מערכו ונסחר סביב רמת ה-59,313 דולר, נתון המשלים את תמונת הנכסים המסוכנים שספגו ירידות שערים של מעל 2% בדומה למדד הביומד המקומי. האווירה הכללית בשווקים ממשיכה להכתיב זהירות מצד מנהלי ההשקעות, המנתחים בקפידה את השילוב המורכב שבין נתוני אינפלציה דביקים, שיבושים בשרשראות האספקה של רכיבי הטכנולוגיה והתפתחויות גיאופוליטיות אזוריות.