בורסת תל אביב צפויה לפתוח את יום המסחר בנטייה קלה לתנודתיות סביב קו האפס, בניסיון לייצב את השוק לאחר סוף שבוע מאתגר ורצף ירידות משמעותי. ה-FV עומד בשעה זו על פלוס קל של 0.03%, ומלווה בפער ארביטראז' משוקלל חיובי זעיר של 0.08% מצד המניות הדואליות המרכזיות. פתיחה מהוססת זו מגיעה לאחר שביום המסחר האחרון (יום שישי) ננעל המדד המוביל בירידה של 0.91% והשלים נסיגה שבועית חדה של כ-4.6%. המסחר ביום שישי אופיין בתנודתיות גבוהה בתוך הטריטוריה האדומה, כאשר הלחץ התרכז בעיקר בסקטור הפיננסי שספג מהלומה עם ירידה של 2.83% במדד הבנקים, בעוד שמדד ת"א-90 רשם עלייה קלה של 0.35%. הצניחה השבועית בתל אביב, בניגוד מוחלט לאופוריה בשוקי וול סטריט, מדגישה את הניתוק המקומי ואת החשש המעמיק בקרב המשקיעים הישראלים מהשלכותיו של ההסכם המתגבש בין ארצות הברית לאיראן על המעמד האסטרטגי והביטחוני של ישראל.

הסנטימנט הגיאופוליטי המורכב מוסיף להעיב על השוק המקומי הבוקר. במהלך הלילה והבוקר התקבלו דיווחים סותרים משווייץ, שם מתנהלות השיחות בין המשלחות האמריקאיות והאיראניות. בעוד שהמתווכות, קטאר ופקיסטן, מיהרו להכריז על "התקדמות מעודדת" והודיעו על הקמת מנגנון למניעת חיכוך בלבנון, הן בחרו שלא להזכיר כלל את ישראל כחלק מאותו מנגנון. הדרת ישראל מתהליך הבקרה בלבנון מחזקת את החששות באחוזת בית מפני התבססות איראנית מחודשת סמוך לגבול הצפוני. החשש הביטחוני מתגבר עוד יותר לאור אזהרתו המפורשת של הרמטכ"ל בפורומים סגורים, לפיה נסיגה של צה"ל מה"קו הצהוב" בדרום לבנון תחזיר באופן מיידי את איום הפשיטה מצד חיזבאללה, מה שמסבך את התמונה ומונע התייצבות מוחלטת בפרמיית הסיכון המקומית. למרות הודעתו של שר החוץ האיראני על הסרת המצור ושחרור נכסים מוקפאים, המתיחות בשטח והעמימות לגבי היישום בפועל מעיבים על הציפיות לרגיעה מוחלטת.

במקביל לזירה המקומית, השווקים הגלובליים פותחים את השבוע באווירה מעורבת ומהוססת. בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת, ולמרות העליות החדות בשבוע שעבר בחלק מהשווקים, הבוקר נרשמת שם זהירות. בארצות הברית, לאחר סוף שבוע ארוך לרגל חג הג'ונטינת' בו לא התקיים מסחר ביום שישי, החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית. החוזים על ה-S&P 500 יורדים ב-0.36%, על הנאסד"ק ב-0.28% ועל הדאו ג'ונס ב-0.24%. החולשה המסתמנת בוול סטריט נובעת מתהליך העיכול של מסרי הפדרל ריזרב מהשבוע שעבר. למרות שנתוני האינפלציה השתפרו מעט בעקבות הירידה במחירי הנפט, החלטת הריבית והתחזיות הניציות של יו"ר הפד החדש, קווין וורש, הקפיצו את הציפיות בשוק להעלאת ריבית נוספת עוד השנה ל-90%. כתוצאה מכך, תשואות האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים מטפסות ל-4.49%, והדולר מתחזק ברחבי העולם ומול השקל, כשהוא עולה ב-0.05% ונסחר ברמה של 2.9604 שקלים.

בשוק הסחורות, המצב המורכב סביב מצר הורמוז ממשיך לעורר תנודתיות, אך נכון לעכשיו מחירי הנפט מגיבים בירידות. מחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-1.75% ונסחר סביב 78.65 דולר, כשהמשקיעים ממתינים לראות האם הפתיחה בפועל של המצר אכן מתרחשת בצורה חלקה ורציפה. בגזרה המקומית, עסקת נדל"ן גדולה בין חברת אזורים לאגד נדל"ן להקמת פרויקט מעורב בבית שמש צפויה לרכז עניין, כמו גם העובדה שמניית נייס חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 1.7% בעוד טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.3%. בהתחשב בסנטימנט השלילי מוול סטריט, הארביטראז' המינורי, והערפל הגיאופוליטי הכבד שאופף את המשק המקומי לאור שיחות שווייץ, פנינו ליום מסחר תנודתי וזהיר. סביר להניח שהשוק המקומי יתקשה למצוא כיוון ברור בתחילת היום וייטה להתנהל בירידות שערים קלות, תוך ניסיון לבסס את רמת התמיכה החדשה סביב 4,100 נקודות, כשהמשקיעים ימתינו לאותות נוספים מהשווקים הגלובליים לקראת פרסום נתוני המאקרו החשובים בהמשך השבוע.