עבור אוהדי ספורט אמריקאים רבים שפקדו את האצטדיונים בשנות השמונים, כוס בירה צוננת של מותג שליץ הייתה חלק בלתי נפרד מחוויית המשחק. באותם ימים, באצטדיונים כמו הקולוסיאום באוקלנד, אפשרויות השתייה היו מוגבלות למדי, ושליץ הייתה לרוב הבחירה המועדפת על פני מתחרותיה הדלות. אולם, החל מהשנה, חובבי המותג הנוסטלגי וצרכנים ברחבי ארצות הברית ייאלצו להיפרד ממנו סופית. חברת פאבסט, חברת האם הנוכחית של המבשלה, הודיעה כי תפסיק את ייצור הבירה המיתולוגית לאחר מאה שבעים ושבע שנות פעילות, ותסגור את קווי הייצור שפעלו עד כה במתקני אנהאוזר-בוש בטקסס.

ההחלטה הדרמטית הזו חותמת פרק מפואר בהיסטוריה של תעשיית המשקאות האמריקאית. בירת שליץ, שנוסדה בשנת 1849 ונשאה בגאווה את הסיסמה המוכרת על הבירה שהפכה את מילווקי למפורסמת, ידעה ימי תהילה אדירים. לאחר סיום תקופת היובש בארצות הברית בשנת 1934, היא זינקה למקום הראשון בעולם במכירות ושמרה על מעמדה הרם במשך עשורים ארוכים. נקודת המפנה השלילית החלה בשנות השבעים של המאה הקודמת, כאשר החברה החליטה לשנות את מתכון הבירה המקורי, צעד שפגע באיכות המוצר, עורר זעם בקרב קהל הלקוחות הנאמן והוביל לנטישה המונית למתחרים. מאז, המותג התקשה להתאושש ועבר מספר ידיים. משפחת אוליין, שהחזיקה בחברה מאז שנות השבעים של המאה התשע עשרה, מכרה אותה בשנת 1982 לחברת סטרו. בסופו של דבר, חברת פאבסט רכשה את המותג בשנת 1999 וניסתה להחיות אותו מחדש בשנת 2008 עם נוסחה מעודכנת שנועדה לקרוץ לצרכנים הוותיקים, אך ללא הצלחה יתרה בכיבוש נתחי שוק משמעותיים.
שקיעתו הסופית של המותג אינה מנותקת מהמציאות הכלכלית הרחבה של ימינו. מנהל אסטרטגיית המותג בחברת פאבסט, זאק נדיל, הסביר כי החברה מתמודדת עם עליות מתמשכות וחדות בעלויות האחסון והשינוע, מה שאילץ אותה לקבל את ההחלטה הקשה להקפיא את ייצור המותג. למרות ההבטחות של נדיל כי שליץ תישאר חלק מההיסטוריה של החברה וכי תמיד נבחנות אפשרויות להחזיר מותגים אהובים בעתיד בכפוף למשוב מהלקוחות, נראה כי הסיכויים לחזרתה לפסי ייצור המוניים הם קלושים. שוק הבירה העולמי והאמריקאי בפרט חווה בשנים האחרונות טלטלות עזות, המונעות בעיקר משינוי עמוק בהרגלי הצריכה. הדורות הצעירים יותר מציגים שיעורי צריכת אלכוהול נמוכים משמעותית בהשוואה לדורות קודמים, או מעדיפים משקאות חלופיים, מגמה שפוגעת קשות ברווחיות של חברות המשקאות המסורתיות שנשענו על כמויות צריכה אדירות.
כפרידה אחרונה ונוסטלגית מהקהל, אושר לחברת הבירה של ויסקונסין לבשל אצווה סופית ומוגבלת של שליץ. הבישול האחרון בהחלט תוכנן לסוף חודש מאי, והוא בוצע על ידי הברומאסטר קירבי נלסון. נלסון בחר להשתמש במתכון משוחזר ומיוחד משנת 1948, התקופה שבה שליץ שלטה ללא עוררין בשוק העולמי והייתה בשיא כוחה המסחרי. הלקוחות המסורים קיבלו את ההזדמנות להזמין מראש את הבקבוקים האחרונים בהחלט, שהוצעו למכירה גם באירוע פרידה מיוחד במבשלה בורונה בסוף חודש יוני, היכן שמיוצרות כיום בירות בוטיק מקומיות מגוונות. אירוע זה נועד להעניק חותמת של כבוד אחרון לאחד המותגים האייקוניים ביותר בתרבות האמריקאית.
סגירת הברז של שליץ אינה אירוע מבודד כלל וכלל, אלא סממן כואב למשבר רחב ועמוק יותר הפוקד את תעשיית הבירה. מוקדם יותר השנה, ענקית המשקאות אנהאוזר-בוש סגרה לא פחות משלוש מבשלות ענק ברחבי ארצות הברית, בקליפורניה, ניו ג'רזי וניו המפשייר, כחלק מתהליך צמצום והתייעלות. המהלכים הללו משקפים מצוקה כלכלית אמיתית בענף שמתקשה לצמוח. על פי נתוני איגוד מבשלי הבירה, הייצור והייבוא הכולל של בירה בארצות הברית חווה ירידה מתמשכת, ושנת 2025 הסתיימה עם צניחה של כמעט שישה אחוזים במשלוחי הבירה המקומית, נתון עגום המייצג אובדן של יותר משמונה וחצי מיליון חביות. סך המשלוחים הכולל ירד למאה ושלושים ותשעה מיליון חביות. גם יצרני בירות הבוטיק, שזכו לפריחה ושגשוג בעשור הקודם והצטיירו כעתיד של התעשייה, סופגים כיום מהלומות קשות עם ירידות עקביות של מספר אחוזים בהיקפי המכירות מדי שנה. תעשיית הבירה כולה נאבקת כיום בסערה מושלמת ומסוכנת הכוללת כאמור ירידה מתמדת בביקוש הצרכני, במקביל לזינוק דרמטי בעלויות חומרי הגלם, שרשראות האספקה וכוח העבודה כתוצאה מהאינפלציה, כמו גם עלייה חדה בדמי השכירות של מתקני הייצור. כל אלו יוצרים מציאות עסקית בלתי אפשרית עבור מותגים ישנים, ומעמידים בסימן שאלה גדול את עתידם של שחקנים היסטוריים נוספים בשוק.