יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל במגמה חיובית, תוך התאוששות עקבית של המדדים המובילים שהתרחקו מטריטוריית התיקון אליה התקרבו בימים האחרונים. מדד ת"א-35 רשם עלייה קלה של 0.16% וננעל ברמה של 4150 נקודות, בעוד מדד ת"א-90 הוסיף לערכו כ-0.5%. מחזור המסחר המקומי היה ער במיוחד והסתכם בכ-5.26 מיליארד שקל. האווירה החיובית באחוזת בית נתמכה במגמה דומה בשווקים הגלובליים, וזאת חרף המתח הביטחוני המתמשך הכולל את הצהרות שר הביטחון לגבי הנוכחות הצבאית בדרום לבנון וההתפתחויות הגיאופוליטיות סביב נתיבי השיט במצר הורמוז.

המוקד המרכזי של יום המסחר היה ללא ספק סקטור הביומד, שרשם זינוק מרשים של כ-5.8%. העלייה החריגה במדד זה נבעה בעיקר מביצועי מניית פלסאנמור, שזינקה בשיעור חד של מעל 211% ואף נכנסה להפסקת מסחר זמנית במהלך היום. החברה, המפתחת מכשירי אולטרסאונד ביתיים, דיווחה על אבן דרך אסטרטגית משמעותית עם חתימת הסכם מול חברת הטלרפואה האמריקאית Ouma Health. במסגרת ההסכם, המערכת של פלסאנמור תשולב במודל הטיפול הווירטואלי של החברה האמריקאית הפועל בכל 50 המדינות בארצות הברית, התפתחות שהפיחה אופטימיות רבה בקרב המשקיעים המקומיים.

בזירה התאגידית הרחבה יותר נרשמו מספר התפתחויות בולטות נוספות. מניית יבואנית מוצרי הטבק גלוברנדס חוותה יום מסחר מורכב וצנחה בכ-39%, נתון שחתם עבורה רצף שלילי ארוך של 17 ימי מסחר רצופים באדום. הנפילה במניה הגיעה בעקבות הדיווח על אובדן זיכיון ההפצה של מותגי הסיגריות הבולטים ווינסטון וקאמל לטובת חברת דיפלומט, שמנייתה הגיבה מנגד בזינוק חיובי של כ-11%. במקביל, חברת איי.סי.אל תרמה לסנטימנט העסקי החיובי כאשר דיווחה על עסקת יצוא אשלג להודו בהיקף כספי של 144 מיליון דולר, וקבוצת דלק הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית שלה ל-200 מיליון שקל. מגזר הפיננסים המקומי הפגין אף הוא עוצמה, כאשר מדד ת"א-בנקים ננעל בעלייה של 0.59% ברמה של 7703 נקודות, ומדד הביטוח בלט לחיוב עם זינוק של 1.86% לרמה של 10148 נקודות.

למרות המגמה החיובית הכללית שהורגשה בשוק, סקטור הטכנולוגיה המקומי הכביד על המדדים ורשם ירידה של כ-0.9%. הלחץ הטכנולוגי נבע בעיקר מחולשתן של מניות השבבים הדואליות, שחזרו מניו יורק עם פערי ארביטראז' שליליים משמעותיים בהמשך לגל המימושים בסקטור מעבר לים בימים הקודמים. מניית קמטק הובילה את המגמה השלילית במדד ת"א-125 עם צניחה של 10.72%, ולצידה בלטו יצרנית ציוד הבדיקה נובה שהשילה 6.73% וטאואר שאיבדה 6.42% מערכה. מניית נייס, שרשמה מנגד עלייה של 2.33%, סייעה למתן מעט את הלחץ הכבד שהופעל על המדד הטכנולוגי כולו.

השפעות המאקרו של שוק הסחורות והמט"ח העולמי סיפקו גם הן תנועות חדות שהכתיבו את כיוון השווקים. מחירי האנרגיה רשמו נסיגה מהותית, כאשר חוזי הנפט מסוג ברנט צללו ב-3.91% לרמה של 73.82 דולר לחבית, רמה המשקפת חזרה למחירי טרום מלחמת איראן. הירידה הרציפה במחירי הנפט מתרחשת על רקע התמתנות החששות משיבושי אספקה גלובליים, לצד ביקורת פומבית מצד נשיא ארצות הברית טראמפ על כך שחברות האנרגיה אינן מוזילות את מחירי הבנזין לצרכן במקביל לירידת מחירי הגלם.

במקביל, מחיר הזהב איבד כ-4% מערכו וירד מתחת לרף של 4,000 דולר לאונקיה לראשונה מאז חודש נובמבר האחרון. נסיגה זו היא תוצאה ישירה של התחזקות הדולר בעולם לשיא של 13 חודשים והתגברות הציפיות בשווקים להמשך העלאות ריבית בארצות הברית. עם זאת, בזירה המקומית המגמה המטבעית הייתה שונה במעט; השקל הציג התחזקות מול המטבע האמריקאי, כאשר הדולר רשם ירידה יומית של 0.4% ונסחר סביב רמה של 2.9846 שקלים.

עם נעילת המסחר בתל אביב, תשומת לב המשקיעים הופנתה לוול סטריט, אשר פתחה את יום המסחר באווירה חיובית תוך התאוששות קלה מגל המימושים של מניות השבבים והבינה המלאכותית. המדדים המובילים בניו יורק עברו לטריטוריה הירוקה, כאשר מדד הדאו ג'ונס, שאליו צפויה להצטרף חברת אלפאבית בשבוע הבא, טיפס ב-0.45%, מדד ה-S&P 500 הוסיף 0.43% ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.51%. עיקר הדריכות בשווקים בארצות הברית מרוכזת כעת בציפייה לפרסום הדוחות הכספיים של ענקית שבבי הזיכרון מיקרון לאחר נעילת המסחר, דוחות שעשויים לשפוך אור על כיוונו העתידי של סקטור הטכנולוגיה ועל מידת יציבות הביקושים לשרתי בינה מלאכותית בתעשייה העולמית.