יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל אתמול בתנודתיות גבוהה ובמגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א-35 השיל מעצמו 0.16% ומדד הבנקים נסוג ב-0.4%, תוך שהם נתקלים ברמת התנגדות ברורה סביב 4,500 נקודות. לעומת זאת, מדד ת"א-90 זינק ב-1.6% ומדד ת"א-125 הוסיף לערכו כ-0.3%. את המגמה החיובית הוביל מדד הקלינטק שקפץ ב-5.7%, בעיקר בזכות חתימת שיתוף פעולה אסטרטגי של נופר אנרג'י ותוצאות כספיות חזקות של דוראל אנרגיה. מן העבר השני, מדד ת"א נפט וגז רשם ירידה של 3%, בשל תמחור ראשוני של דיווחים איראניים על טיוטת הסכם מול ארצות הברית, אשר הוכחשו בהמשך על ידי הבית הלבן. מחזור המסחר הכללי היה ער והסתכם בכ-5.08 מיליארד שקלים.

במהלך שעות הלילה והבוקר המוקדמות נרשמו התפתחויות משמעותיות בזירה הגיאופוליטית והמאקרו-כלכלית העולמית. צבא ארצות הברית ביצע סדרת תקיפות נגד מתקן צבאי באיראן, אשר הוגדרו על ידי פיקוד המרכז כפעולות הגנה עצמית שנועדו להסיר איום על כוחותיהם ועל חופש השיט המסחרי במצר הורמוז. החזרה למעגל הלחימה פוגגה את האופטימיות הדיפלומטית הזמנית והקפיצה את מחירי נפט הברנט ב-3.76% לרמה של 95.72 דולר לחבית. במקביל, הדולר התחזק בשווקים הגלובליים ורשם עלייה של 0.38% מול השקל לרמה של 2.8343 שקלים. בחזית המאקרו, שורה של בכירי הבנק הפדרלי בארצות הברית, ובהם נשיא פד מיניאפוליס ניל קשקרי, אותתו כי סיכוני האינפלציה נותרו גבוהים והזהירו כי המשך לחצי המחירים עלול להוביל לתגובה מוניטרית אגרסיבית יותר. בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה מעורבת כאשר מדד ה-S&P 500 רשם עלייה זעירה לשיא חדש, ואילו הבוקר באסיה נרשמות ירידות שערים רוחביות, בראשן מדד ההאנג סנג שצונח ב-2.9% ומדד הקוספי שמאבד 1.4%, בעיקר בשל חולשה במניות הבנקים הסיניים. בזירה הביטחונית המקומית, חמאס אישר הבוקר את חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית החדש שלו, מוחמד עודה, בתקיפת חיל האוויר בעיר עזה, בעוד שבצפון נשמרת מתיחות גבוהה לאחר ירי רקטי ורקע של מגבלות התקהלות.

לאור נתונים אלו, הבורסה המקומית צפויה לפתוח את יום המסחר הנוכחי בנטייה שלילית קלות. המניות הדואליות חוזרות עם פער ארביטראז' שלילי משוקלל של 0.19%-, בעוד שהחוזים העתידיים בניו יורק נסחרים בעלייה זעירה של 0.05% ומטבע הביטקוין נע סביב 73 אלף דולר. מדד ציפיות הפתיחה עומד בשעה זו על מינוס 0.01%-, נתון המצביע על פתיחה מהוססת בסמוך לרמות הבסיס. נראה כי השוק המקומי הגיע לנקודת רוויה טכנית סביב רמות השיא, והוא נדרש כעת לקטליזטור חיצוני מובהק כדי לפרוץ את טווחי המסחר הקיימים. קשה לחזות כיוון חד-משמעי ליום הנוכחי; השוק עשוי לפתוח בירידות מתונות, אך הוא נותר שברירי ורגיש במיוחד, ויכול לאבד גובה במהירות ככל שיחריפו הלחצים הגיאופוליטיים או לחלופין להתהפך לעליות בהתאם לסנטימנט שינשב מעבר לים לקראת פתיחת המסחר בניו יורק. בטווח הימים הקרובים, נכס הבסיס עשוי להמשיך לשאוף ולהתכנס חזרה אל תוך רצועת הדשדוש המוכרת שבין 4200 ל-4300 נקודות, כאשר המשקיעים ימשיכו לאזן בין השפעות הפחתת הריבית המקומית לבין התגברות חוסר הוודאות הביטחוני באזור.