שוק ההון העולמי ממתין בנשימה עצורה לפרסום הדוחות הכספיים של חברת אנבידיה המתוכנן ל-20 במאי, אירוע שכבר מזמן הפך ממשדר פיננסי שגרתי למבחן המרכזי של מהפכת הבינה המלאכותית כולה. לקראת המאורע, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות מורגן סטנלי מפרסמת תחזית מרחיקת לכת, המאתגרת את הקונצנזוס בוול סטריט ומשרטטת תמונת עתיד חסרת תקדים עבור שוק השבבים. האנליסט הבכיר של הבנק, ג'וזף מור, הציב במרכז הניתוח שלו מספר פנומנלי אחד שעשוי לשנות את כללי המשחק בתמחור מניות הטכנולוגיה: הכנסות של טריליון דולר ממרכזי נתונים. הערכה זו, אשר מציבה את אנבידיה בראש רשימת ההמלצות של הבנק בסקטור המוליכים למחצה, מצביעה על פער עצום בין הציפיות השמרניות של השוק לבין פוטנציאל ההכנסות האמיתי שמזהים במורגן סטנלי לשנים הקרובות.

במסגרת סקירתו המעודכנת, מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד למניית אנבידיה מ-260 דולר ל-285 דולר, תוך שהוא מאשרר המלצת תשואת יתר. מחיר זה נגזר מהכפלה של 22 רווחי החברה החזויים לשנת 2027, העומדים על 12.99 דולר למניה. מעניין לציין כי הבנק בחר במודע להוריד את מכפיל הרווח מ-26 ל-22, מתוך הבנה שנתח השוק השולט של החברה ושולי הרווח הגבוהים שלה מותירים כיום חלל מצומצם בלבד להתרחבות נוספת של המכפילים בטווח המיידי. במקביל, עודכנו התחזיות לרבעונים הקרובים: הרבעון המסתיים באפריל צפוי להציג הכנסות של כ-79.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.72 דולר, בעוד שרבעון יולי משקף ציפיות להכנסות של כ-87.8 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.01 דולר למניה.
ההצדקה המרכזית לתחזית השורית של הבנק נשענת על מודל הכנסות מצטברות בתחום מרכזי הנתונים. כלכלני מורגן סטנלי מעריכים כי בשנים 2025 עד 2027, אנבידיה תייצר הכנסות מרכזי נתונים בהיקף של כ-1.07 טריליון דולר. בתוך המספר המפלצתי הזה, רק בשנים 2026 ו-2027 צפויות הכנסות של 884 מיליארד דולר, נתון הגבוה בכמעט 100 מיליארד דולר מציפיות הקונצנזוס בשוק שעומדות על 785 מיליארד דולר בלבד לתקופה זו. הפער הזה נובע מהערכת חסר של האנליסטים האחרים בנוגע להיקף האימוץ של שבבי הדור הבא, ביניהם סדרות בלאקוול ורובין, לצד מוצרים נלווים כמו רשתות תקשורת ומעבדים מרכזיים עצמאיים המהווים פוטנציאל רווח משמעותי.
מעבר לשורת ההכנסות, מורגן סטנלי מדגיש את היתרון המבני של אנבידיה בניהול שרשרת האספקה שלה אל מול איומי האינפלציה. מניתוח הדוחות השנתיים של החברה עולה כי היא מחזיקה בהתחייבויות רכש של 95 מיליארד דולר ומלאי של 21 מיליארד דולר. בהנחה שהתחייבויות אלו מגלמות שולי רווח גולמי של 75%, הן מספקות כיסוי להכנסות של כ-464 מיליארד דולר, מה שמקבע הלכה למעשה את הכלכלה של מרבית המשלוחים המתוכננים לשנה וחצי הקרובות. אסטרטגיה זו מעניקה לחברה רשת ביטחון משמעותית מול מתחרותיה, אשר ייאלצו לספוג את עלויות הייצור המתייקרות או לגלגל אותן ללקוחות ולהסתכן באובדן נתח שוק.
בזמן שאנבידיה נערכת לחשיפת ביצועיה הפיננסיים, התמונה הגיאופוליטית ממשיכה להשפיע על המאזן העולמי של שוק השבבים. לאחר לחצים שהפעיל הממשל האמריקאי, אנבידיה קיבלה לאחרונה אישור למכור את שבבי ה-H200 המתקדמים שלה לעשר חברות סיניות מובילות, ביניהן ענקיות טכנולוגיה כמו עליבאבא ו-JD.com. מכירות בסין היוו בעבר כרבע מהכנסות החברה ממרכזי נתונים, וההסכם החדש עורר תקווה לחידוש זרימת ההון. עם זאת, התגובה בבייג'ינג הייתה צוננת משמעותית, כאשר הרגולטורים מיהרו להכניס את עסקאות השבבים הללו תחת פיקוח ממשלתי הדוק, מה שמעלה ספקות כבדים בנוגע לחדירה המעשית של אנבידיה לשוק הסיני המחודש וממחיש את מעמדה כנקודת תורפה בסכסוך הטכנולוגי בין המעצמות.
דווקא המורכבות הזו פותחת דלת עבור שחקניות אחרות בענף, ובראשן חברת AMD. בניגוד לאנבידיה השולטת בכ-90% משוק המאיצים ונחשבת לאיום אסטרטגי בעיני הממשל הסיני, נראה כי בייג'ינג מאמצת גישה פרגמטית יותר כלפי AMD. פגישה שנערכה לאחרונה בין מנכ"לית AMD לבין סגן ראש הממשלה הסיני מעידה על ניסיון להעמיק את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים, ככל הנראה מתוך הבנה שהחברה נושאת עמה פחות "מטען גיאופוליטי". גם אם אנבידיה תמשיך להוביל את השוק הכללי, הרי שכל נתח שוק ש-AMD תצליח לנגוס בשוק הסיני העצום יתורגם למנוע צמיחה משמעותי עבורה, ויחייב את המשקיעים לבחון מחדש את פיזור הסיכונים שלהם בתוך סקטור השבבים הלוהט בחודשים הקרובים.