שלום שחקן יקר, פעם אחרונה כתבתי דבר דומה בדיונים על אחת האסטרטגיות החודשיות אך לא קיבלתי מענה (זה היה באתר הישן). אבל כיוון שזה מאוד מציק לי אני כותב הפעם פה.
הייתי בעבר מנוי בפרו ועשיתי לא מעט אסטרטגיות. לפני כשנתיים שמתי לב שמשהו הפסיק לעבוד בשיטה שלך. אם פעם אסטרטגיה אחת גג שתיים היו מסתבכות מאוד וזה היה עוד סביל, היום אני לא בטוח מתי היתה האסטרטגיה החודשית הריווחית האחרונה, אני לא ראיתי פרסומים שלך מהפרו ( יכול להיות בגלל המעבר?) אז אני מניח שהמצב שם דומה. אני זוכר שפעם טענת כי לכל יחידה צריך לשים בצד 10k, אבל נראה שגם הכלל הזה כבר לא נכון. אם אני לא טועה האסרטגיות החודשיות שלא עברו לאתר החדש היו מופסדות ביחד מעל 30k ליחידה ועכשיו אסטרטגיית אפריל שחוצה את ה 10k. אלה סכומים בלתי נתפסים, גם למי שנכנס בכמות יחידות קטנה.
בקיצור משהו פה לא עובד, ואני תוהה מתי מישהו ירים פה צעקה . אני כבר שנתיים לא עושה אסטרטגיות שלך אבל ליבי עם אלה שכן. יש כמה דברים שלדעתי צריך לשנות:
1. יחס רווח הפסד, זה אחד הדברים שהכי מפריעים לי, באסטרטגיה החודשים הסיכון שלך הוא לא מוגבל לעומת הסיכוי שהוא בדרך כלל 500 שח.
2. אין סטופ!! אתה מגלגל ומגלגל את האסטרטגיה ללא סטופ, לא עדיף להכניס חוק שאומר שאסטרטגיה חוצה נגיד את ה 5000ש״ח הפסד ליחידה להכריז עליה כאסטרטגיה מופסדת ולנסות להיכנס בתזמון יותר מוצלח?
שלא תבין לא נכון, אני מאוד מעריך את הראיה שלך, באמת מאוד מיוחד. וגם זה שיש פה לא מעט דברים חינמים ותכלס אף אחד לא חייב לי כלום וניהול הסיכונים הוא לגמרי על המבצעים אבל אני חושב שצריך להגיד מתישהו די! צריך לשנות משהו פה. ואולי עדיף שלא תפרסם אסטרטגיות חודשיות או לפחות תזהיר בראש כל אסטרטגיה שסכום ההפסד הוא אין סופי!!
תודה.
הרבה שאלות אתייחס לכולן:
1. בעבר סגרנו גם 4 שנים ללא אסטרטיה הפסדית, ולעיתים גם 3-4 אסטרטגיות בחודש. בשנתיים האחרונות (26 חודש) יש 3 אסטרטגיות הפסדיות כשאני נמנע מלפרסם יותר מאחת בחודש ולעיתים רחוקות 2.
2. ב PRO מאז שהגיעו הדו-יומיות, וביתר שאת היומיות = 95% מהאסטרטגיות הן יומיות/שבועיות. עם המעבר לטווחים קצרים יותר, והיות והשוק כמעט באופן עקבי תיקן עד כמה רק מעלה, אז אנו במצב חריג של 65-35% דוקא לטובת דשדוש / עליות. מה שומביל לסעיף הבא -
3. מה שהשתנה בשנתים וחצי האחרונות הוא השוק = מצוין לסוחרי המניות אבל קשוח לסוחרי האופציות. אני כבר לא מדבר על אוקטובר 23 אלא החל מינואר 24 אנו למעשה רואים שוק שורי ללא הפסקה. זהו לא מצב סביר, כשגם התמחור של CALL גבוה מ PUT. אני קורא
לזה אם כל האופוריות אבל יותר קל לסחור את זה (כאמור, שוק תמיד עולה) אם כי הרווחים נמוכים יותר. זה נכון גם לוול סטריט כמובן אבל ביתר שאת לשוק המקומי. לזאת יש להוסיף שבשוק עולה הסטיה כמובן נמוכה באופן ניכר ולכן גם זה מקשה על קבלת הוגא ואנו נותרים בעיקר עם דלתא.
4. נקודה נוספת שהופכת את המסחר למורכב יותר היא (א) הורדת המינוף ל 50 ו(ב) כל 1% כיום הוא כ 45 נקודות. קח שנתיים אחורה, היינו במחצית מזה. יוצא שהתנועה הרבה יותר אגרסיבית אבל המינוף המתקבל מחייב יותר זמן.
5. בהתאם אסטרטגיות אופציות וול סטריט = התשואה בהן גבוהה ב 30% בממוצע מת'א עד כי מרבית מחצית סוחרי האופציות ב PRO סוחרים בעיקר (אם לא רק) את וול סטריט.
6. לא הייתי דואג יותר מדי למי שעושה אסטרטגיות PRO לשון המעטה. אני לא רוצה להתחיל לזרוק כאן מספרים ותשואות, כי מעולם המטרה לא היתה למכור כמה שיותר מהמערכת ואנחנו ממילא מוגבלים בכמות המנויים, אבל התשואה עד כה היא כזו שמחזירה
את הקרן במלואה כבר לאחר חודש בודדן (החל מיולי 2024).
7. מעולם לא היתה אסטרטגיה בהפסד של 30K וגם לא חצי מזה.
8. בנוגע לסטופ - הייתי שמח להיכנס ב'תזמון יותר מוצלח'. אין דבר כזה לטעמי, ואני יודע שיש רבים שבטוחים שהם יודעים לתזמן את השוק אבל מי שנמצא בשוק מספיק זמן יודע שזה לא באמת אפשרי.
9. בנוגע לאזהרות - אני תמיד אומר ומדגיש, וזה כתוב בכל מקום הגם שלדעתי זה ברור = המספר באופציות הוא מסוכן מאוד ולצד תשואות פנומנאליות עלולים להיות גם הפסדים כבדים.